جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

جدیدترین اظهارات دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر؛

به جشنواره و فضای رقابتی نیازمندیم/ درباره جوایز فنی هفته آینده تصمیم می گیرم/ نمی توان اقدام حوزه هنری را در عدم نمایش برخی فیلم ها تحریم نامید

دکتر ابراهیم داروغه زاده

سینماپرس: ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با حضور در برنامه تلویزیونی شهر فرنگ به سوالات و شبهاتی در خصوص جشنواره فیلم فجر و همچنین تصمیمات جدید سازمان سینمایی پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نکات مهم اظهارات ابراهیم داروغه زاده  دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در برنامه شهر فرنگ به صورت خلاصه و تیتروار در ذیل آمده است:

دبیر جشنواره  فیلم فجر زیر نظر شورای سیاستگذاری جشنواره عمل می کند و احکام شورا اوایل هفته اینده اعلام می شود
بستر و پایه اصلی جشنواره فیلم فجر  فیلمهای حرفه ای و سینمایی  است که قابلیت اکران دارد.
باید به سمتی حرکت کنیم که در جشنواره فیلم فجر شاهد تغییرات زیادی نباشیم و اینکه دبیران جشنواره ها  تصور می کنند باید  به محض دبیر شدن چند تغییر داشته باشند اشتباه است وجشنواره باید  ثباتی داشته باشد.
اگر جشنواره فیلم فجر بتواند کمک اضافه ای به فیلم  کوتاه و مستند کند این دو بخش  در جشنواره فیلم فجر حضور دارند  و شورای سیاستگذاری نیز از این مسئله   استقبال خواهد کرد در غیر اینصورت ترجیحمان این است که به صورت مجزا برگزار شود.
هفته آینده  گفتگوی با صنوف فیلم کوتاه و مستند  و همچنین صنوفی که جوایز بخش فنی به انها مربوط است انجام خواهم داد و درباره حضور فیلم کوتاه و مستند و همچنین  بخش جوایز فنی تصمیم گیری می کنیم.
ما به جشنواره و فضای رقابتی جشنواره بسیار نیاز داریم و اگر جوایز درست داده شود همه خوشحال و راضی می شوند.
جشنواره فیلم فجر باید در شان سینمای ایران و دهه فجر برگزار شود.
بهتر است به سمتی حرکت کنیم تا جشنواره فیلم فجر به یک ثباتی برسد و در آن تغییر نداشته باشیم و فیلمسازان تکلیف خود را بدانند.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.