جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

محسنی نسب در گفتگو با ما:

عوامل نفوذی و خائنان به مملکت در پی کوچک سازی مهمترین رویداد سینمایی کشور هستند/ جشنواره فیلم فجر را به طورکل از سکه انداخته اند

کمرنگ شدن جشنواره فیلم فجر از منظر سینماگران/۹

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما درباره کمرنگ شدن اهمیت جشنواره فیلم فجر و سیاست های نادرست مسئولان جشنواره ۳۶ ام فجر گفت: بنده بدون تردید و با قطعیت عنوان می کنم عوامل نفوذی دشمنان و بیگانگان و خائنان به مملکت در پی کوچک سازی مهمترین رویداد سینمایی کشور هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چند سالی است که تعدادی از افرادی که اداره امور سینمای کشور را در دست دارند تصمیم گرفته اند تا سطح سینما را به پایین ترین حد ممکن برسانند و به همین علت است که ما از یک سو شاهد تولید فیلم های شاخص و ارزشمند در سینمای کشور نیستیم؛ از سوی دیگر فیلمسازان کهنه کار خانه نشین شده اند؛ از سویی به جوانان اجازه حضور در جشنواره را نمی دهند از سوی دیگر جشنواره فیلم فجر را به طورکل از سکه انداخته اند و وضعیت سینمای کشور را شبیه به آشفته بازار کرده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه افرادی که اداره سینمای کشور را در دست گرفته اند می خواهند فاصله مردم را با سینما عمیق کنند و این اتفاقی است که باید جلوی آن هرچه سریع تر گرفته شود؛ ریزش شدید مخاطب و قهر کردن مردم از سالن های سینما، کوچک سازی و بی اهمیت کردن جشنواره فیلم فجر و امثال این اقدامات نشان از تصمیم جدی آقایان مدیر و مسئول سینمایی برای از بین بردن هنرهفتم در کشور دارد.

محسنی نسب سپس با بیان اینکه ما سال ها قبل حداقل همکاران مان را سالی یک بار هم که شده در جشنواره فیلم فجر می دیدیم خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های سلبی مسئولان سینمای کشور دیگر همین امکان دیدار همکاران مان را هم از دست داده ایم. آقایان تصمیم شان این است که اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران را از یکدیگر جدا کنند تا مبادا اتحاد میان این افراد باعث شود تا انتقادات تندی نسبت به عملکرد ضعیف شان صورت گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «مشت بر پوست» تأکید کرد:  انتخاب پردیس ملت به عنوان محل اصلی برگزاری جشنواره نشان از بی اهمیت شدن این رویداد دارد؛ سوأل بنده این است که آیا اصلاً اگر در جشنواره فیلم فجر ارتباطی میان اهالی رسانه، نقد و سینماگران وجود نداشته باشد آیا آن جشنواره معتبر است؟ بنده باز هم تکرار می کنم که تردیدی ندارم که مسئولان سینمایی آگاهانه این کارها را انجام داده اند و دست در دست خائنان کشور گذاشته اند و خیانت کارانه می خواهند فرهنگ و هنر این کشور را به اضمحلال و نابودی بکشانند.

این سینماگر تصریح کرد: بیراه نیست اگر بگوییم برخی نفوذی های دشمن در سینمای کشور مقام دارند و می خواهند وضعیت فرهنگی ما را نابود کنند؛ چرا باید جوانان امسال و برای اولین بار به طورکل از جشنواره فیلم فجر حذف شوند؟ این سیاست ها از کجا نشأت می گیرد و دستوردهنده این سیاست های نادرست کیست؟

وی در پاسخ به این سوأل که پیش بینی شما از وضعیت فیلم فجر در سال های آینده چیست اظهار داشت: قطعاً اگر در روی همین پاشنه بچرخد ما شاهد اوضاع اسفبارتری برای سینمای کشور طی سال های آتی خواهیم بود؛ تردیدی ندارم که اگر آقایان امسال پردیس سینمایی ملت را که اصلاً برای برگزاری جشنواره فیلم فجر مناسب نیست به عنوان محل اصلی جشنواره برگزیده اند قطعاً در سال های آتی به سینماهای کوچک تر در مناطق دورافتاده تر شهر تهران و با ظرفیت های کمتر خواهند رفت چرا که هدف آن ها کوچک سازی، بی اهمیت کردن و خنثی سازی سینما و جشنواره است.

محسنی نسب در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم با اتحاد و همدلی میان اهالی رسانه و سینماگران و همچنین ورود جدی و فوری نهادهای ناظر بر عملکرد مدیران فرهنگی جلوی فجایع بیشتر در سینمای ملی گرفته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.