چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

کنسرت گروه همنوازان «سرو» در جشنواره موسیقی استرالیا

سالار ایوبی

سینماپرس: گروه موسیقی «همنوازان سرو» به سرپرستی و آهنگسازی سالار ایوبی اواخر بهمن ماه در فستیوال موسیقی ملل کشور استرالیا به اجرای برنامه می پردازند.

به گزارش سینماپرس، فستیوال موسیقی ملل استرالیا اواخر بهمن ماه سال جاری (فوریه ۲۰۱۸) با اجرای موسیقی کردی توسط گروه همنوازان «سرو» به سرپرستی و آهنگسازی سالار ایوبی آغاز می شود.

سالار ایوبی سرپرست، آهنگساز و نوازنده این گروه با اعلام این خبر گفت: دومین حضور گروه موسیقی «سرو» در فستیوال موسیقی ملل استرالیا، روزهای ۲۶ تا ۲۹ بهمن ماه رقم خواهد خورد. البته در افتتاحیه این رویداد که روز ویژه ای به شمار می آید تنها مجموعه های خاصی آثارشان را ارایه می کنند که گروه همنوازان «سرو» هم در این مراسم به اجرای رپرتواری از قطعات کُردی پرداخته و پس از آن در ۱۶، ۱۷ و ۱۸ فوریه نیز اجراهای دیگری را برای مخاطبان اجرا می کنند.

این نوازنده با اشاره به رپرتواری انتخابی در فستیوال توضیح داد: همانگونه که اشاره کردم ما قطعاتی از موسیقی فولکلور کُردی را برای این اجراها آماده ساخته ایم که تنظیم آنها را بنده به عهده داشته ام. سعی شده است که در تنظیم این قطعات یا در حد فاصل بین آنها، اشاره ای به موسیقی ردیفی صورت گیرد و از رِنگ هایی که در ردیف های موسیقی ایرانی وجود دارد، استفاده شود بنابراین با این رویکرد، هم موسیقی دستگاهی و ردیفی خود را معرفی کرده ایم و هم شور و نشاط موسیقی کُردی را به مخاطب رسانده ایم. «شمامه»، «لرزان»، «آ مینه» و «رِنگ شهر آشوب» قطعاتی اصلی برای این اجرا هستند. این در حالی است که وحیده عیسایی نوازنده قانون، سوگل میرزایی نوازنده تار، منصور آزاد فکر نوازنده کمانچه و نازنین رنج پور نوازنده دف گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می دهند.

ایوبی در پایان با اشاره به دیگر فعالیت های این مجموعه موسیقایی اظهار کرد: همراه با گروه موسیقی «سرو» در تدارک ضبط و تولید آلبومی با عنوان «زماون» هستیم. این آلبوم همان طور که از نامش پیداست شامل قطعات فولکلور کُردی است که سابق بر این با ارکسترهای محلی اجرا می شده اند اما طی سالیان زیادی با تکثیر و تکرار موسیقی الکترونیک به فراموشی سپرده شد. بخشی از این کار ضبط شده است و ادامه آن را نیز پس از فستیوال موسیقی ملل انجام می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.