سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

«فیلشاه»؛ دومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای لبنان

پوستر جدید انیمیشن سینمایی «فیلشاه»

سینماپرس: تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: این انیمیشن در کشور لبنان بیش از ۵۰۰ هزار دلار فروش داشته و در هفته اول اکران خود در این کشور به صدر جدول باکس آفیس رسیده است.

به گزارش سینماپرس، حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» درباره اکران این انیمیشن سینمایی، گفت: خوشبختانه ما با پدیده اکران انیمیشن سینمایی بیگانه نبوده‌ایم و این موضوع را در اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده رم» تجربه کردیم، به همین خاطر برای اکران انیمیشن «فیلشاه» با فراغ بال بیشتری شروع به نمایش کردیم.

وی ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان در تمام دنیا یک برگ برنده به حساب می‌آید، البته در سینمای ایران متأسفانه برعکس این موضوع را تصور می‌کنند. وقتی فیلم یا انیمیشنی با موضوع کودک ساخته می‌شود، به جای یک مخاطب شما با چند مخاطب در ارتباط هستید، یعنی وقتی یک کودک به سینما می‌آید، همواره همراه با خانواده خود به سینما می‌آید. ما با اتکا به تجربه اکران انیمیشن سینمایی«شاهزاده رم» یک کمپینی تشکیل دادیم و در این کمپین کودک را درون خانواده تعریف کرده‌ایم.

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» درباره همکاری با دفاتر فرهنگی و هنری و نهادهای مرتبط با حوزه کودک و نوجوان، بیان کرد: ما با دفاتر فرهنگی و هنری و نهادهای مرتبط با حوزه کودک و نوجوان همکاری داشته‌ایم؛ اما این به معنای آن نیست که کمک قابل توجهی از آن‌ها دریافت کرده باشیم. بنیاد سینمایی فارابی با توجه به اکران موفق ما در انیمیشن سینمایی «شاهزاده رم»، در پروژه فیلمشاه سرمایه‌گذاری کرده است؛ اما این به منزله آن نیست که به ما کمک است. اگر کمک گرفتن و همکار به معنای این باشد که بلیت نیم‌بهاء چاپ کنیم و به نهادها و ارگان‌ها بفرستیم، ‌نه چنین همکاری نخواهیم داشت، کما این که در «شاهزاده رم» هم نداشتیم. اما اگر کمک و همکاری به معنای آن باشد که از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استفاده کنیم تا انیمیشن «فیلشاه» را به بچه‌ها معرفی کنیم، حتماً این کار را خواهیم کرد و این می‌تواند بستر خوبی باشد.

جعفری درباره نمایش بین المللی انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: در حال حاضر انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در چند کشور جهان اکران شده است. این انیمیشن وقتی در کشور لبنان اکران شد، در هفته اول اکران خود به صدر جدول باکس آفیس هم رسیده بود و تا به حال بیش  از ۵۰۰ هزار دلار در لبنان فروش داشته است و دومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای لبنان شده است. در حال مذاکره با چند کشور دیگر برای نمایش  انیمیشن سینمایی «فیلمشاه» هستیم و امیدوارم بتوانیم اتفاقات خوبی را برای این انیمیشن رقم بزنیم.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.