جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

تئاتر ایران در دستان بساز و بفروش‌ها

تئاتر ایران

سینماپرس: در حال حاضر می بینیم که در شهر تهران که تعداد معدودی سالن استاندارد دارد اکثریت آثار در همین سالن ها باز تولید یا به قولی رپورتاژ هستند. آثاری که شاید با این وضع همچنان روی صحنه بروند تا جیب تهیه کنندگان و بازیگرانشان پرتر از قبل شود.

به گزارش سینماپرس، اردیبهشت تئاتر ایران که به نوعی جشن یکسال فعالیت تئاتر در ایران محسوب می شود در تماشاخانه های خصوصی و دولتی شاهد حضور آثار نمایشی متفاوتی است.

یکی از مهم ترین اخبار در زمینه تئاتر طی سال جاری را بدون شک باید در تاسیس و جابجایی سالن نمایشی خانه تئاتر دانست. این سالن نمایشی حال با انتقال به فضای جدید در انتظار حضور آثار نمایشی تازه نفس است.

تئاتر ایران در دستان بساز و بفروش‌ها/باز تولید آثار نمایشی به عشق گیشه+عکس/////////////////////شنبه

در این میان اما تماشاخانه‌های خصوصی برنامه های خاص خود را دنبال می کنند. متاسفانه موج باز تولید آثاری که قبلاً فروش خوبی داشته اند بار دیگر آغاز شده و حال می بینیم که اکثریت نمایش های سالن های معتبر تهران را باز تولیدها در دست گرفته اند.

این در حالی است که نسل جوان با مشکلات فراوان می تواند یک سالن کوچک را به خود اختصاص دهد و در همین شرایط سخت بازیگران سلبریتی برای چندمین بار آثار تکراری خود را صرفاً برای فروش صحنه می برند. حال باید دید مرکز هنرهای نمایشی تا کجا در قبال این مسائل و مشکلات سکوت می کند.

سکوت معنادار مرکز هنرهای نمایشی در قبال ساز و کار تماشاخانه های خصوصی مشخصاً به بی برنامگی و خود محور شدن این سالن ها انجامیده است. در این بین هیچ مسئول و سالن داری به نسل جوان اندک اهمیتی نمی دهد.

در حال حاضر می بینیم که در شهر تهران که تعداد معدودی سالن استاندارد دارد اکثریت آثار در همین سالن ها باز تولید یا به قولی رپورتاژ هستند. آثاری که شاید با این وضع همچنان روی صحنه بروند تا جیب تهیه کنندگان و بازیگرانشان پرتر از قبل شود.

تئاتر ایران در دستان بساز و بفروش‌ها/باز تولید آثار نمایشی به عشق گیشه+عکس/////////////////////شنبه

نمایش چشم‌هایی که مال توست یکی از همین کارهای بفروش تئاتر ایران در سال جدید است. این اثر تا به حال دو بار روی صحنه و حال برای سومین بار در تئاتر شهرزاد تهران روی صحنه می رود. بهاره رهنما تنها بازیگر این اثر است که تا به حال در تماشاخانه های بارو و فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفته اند.

نمایش "آن سوی آینه" به کارگردانی "علی سرابی" نمونه دیگر یک باز تولید با حضور بازیگران چهره است که این روزها به پردیس تئاتر شهرزاد رفته است. این نمایش برای دومین بار روی صحنه می رود و می خواهد با ترفند استفاده از بازیگرانی که یا فیلم در حال اکران دارند و یا سریال موفقی داشته اند به فروش بیشتر فکر کند.

تئاتر ایران در دستان بساز و بفروش‌ها/باز تولید آثار نمایشی به عشق گیشه+عکس/////////////////////شنبه

نمایش "دیابولیک رومئو و ژولیت" ساخته "آتیلا پسیانی" هم دیگر اثر بفروش این روزهای تئاتر ایران است که برای بار دوم روی صحنه می رود. این نمایش در همان تماشاخانه قبلی یعنی تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد و با توجه به حضور بازیگران چهره می توان انتظار فروش بالایی را برای آن متصور شد.

آثار دیگری همچون مالی سویینی و جوجه تیغی نیز اردیبهشت امسال برای دومین بار اجرا می شوند. این دو اثر هم با محوریت قرار دادن چهره های موفق این روزهای سینما و تلویزیون قطعاً گیشه دار خواهند بود.

حال باید دید در اردیبهشت شلوغ چهره ها و سلبریتی ها آیا فرصتی برای جوانان باقی خواهد ماند تا در میان حجم تئاتر های بساز و بفروش این روزها زنده بماند یا نه.

*میزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.