شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

سازمان سینمایی و اصرار بر تصمیم های غلط!/۶

لشگری قوچانی: دلیل اصرار برای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر کمرنگ کردن آرمان های انقلاب است/ سینمای مان امروزه بدل به سینمایی ناپاک شده است

منصور لشکری قوچانی

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما در پی درخواست تعداد کثیری از اهالی سینمای کشور در انجمن ها و کانون های مختلف مبنی بر ادغام مجدد جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر با یکدیگر و عدم تصمیم گیری های غلط و خلق الساعه که به ضرر سینمای کشور تمام می شود گفت: دلیل اصرار برای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر کمرنگ کردن آرمان های انقلاب است و متأسفانه در میان مسئولان و سیاست گذاران سینما شیطنت هایی وجود دارد و هدف شان از برگزاری جشنواره های موازی و متعدد این است که اصل جشنواره فیلم «فجر» که یادآور انقلاب اسلامی است از بین برود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قاتل اهلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ادعای سینمای اخلاق گرا و پاک را داشتیم و از این رو جشنواره فیلم فجر ما هم سرشار از فیلم هایی با این مضامین بود اما مـتأسفانه به دلیل اهمال کاری ها و ورود افرادی که شیطنت دارند به جایی رسیدیم که سینمای مان امروزه بدل به سینمایی ناپاک شده است به نحوی که برخی خانواده ها اصلاً جرأت حضور در سینما را ندارند.

لشگری قوچانی سپس با تأکید بر اینکه  خیلی از فیلم های امروز سینمای ایران ناپاک تر از فیلم هایی است که «ملک مطیعی» و «وثوقی» و امثالهم در آن بازی می کردند اظهار داشت: مردم وقتی فیلم های مبتذل و مشمئزکننده و سرشار از شوخی های رکیک جنسی در سینما را می بینند از خودشان این سوأل را می پرسند که فرق سینمای قبل و بعد از انقلاب در چیست؟ مردم به یاد می آورند که قبل از انقلاب بسیاری از فیلم های سینمایی این گونه محتوای مبتذل نداشتند و به همین دلیل مطالبه می کنند که چرا امثال زنده یاد ناصر ملک مطیعی نباید در فیلم ها بازی کنند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» خاطرنشان کرد: این باعث شرم و مایه تأسف است که سینمای ما امروزه بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این چنین بازگشتی رو به عقب داشته و باعث شده تا بسیاری از خانواده ها راضی نشوند به سینما بروند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر هم برای حمایت از این گونه فیلم ها است!؛ این جشنواره ۱۰۰ درصد به ضرر سینمای کشور است؛ ما در کشورمان یک جشنواره داریم آن هم جشنواره فیلم فجر است که همه ساله در ایام الله دهه فجر برگزار می شود و همه ما باید تمام تلاش مان را به کار ببریم تا ستون ها و پایه های این رویداد مرتب قوی تر از گذشته شود اما متأسفانه اهمال کاری و اشتباهات مکرر باعث می شود تا این جشنواره را رو به زوال ببریم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کوچه بی نام» یادآور شد: سالی که گذشت ما شاهد برگزاری یک جشنواره بی روح و سرد و یخ زده در ایام الله دهه فجر بودیم و این اتفاق نباید دیگر تکرار شود. حتی از نظر اقتصادی هم به نفع سینمای ایران نیست که بخواهد برای ۲ جشنواره که یک هدف مشترک را دنبال می کنند سرمایه گذاری کند اما متأسفانه از آنجا که ۲ قبیله متفاوت امروز سینمای کشور را در دست گرفته اند هریک سهم خواهی های خاص خود را دارند و برای پول درآوردن و نام و عنوان گرفتن حاضر هستند هرکاری بکنند ولو آنکه کارشان به ضرر سینمای کشور باشد!

این تهیه کننده مطرح سینما در پایان این گفتگو افزود: جشنواره جهانی فیلم فجر رویدادی است که هیچ عایدی مثبتی برای سینمای ما ندارد و باید هرچه سریع تر بساط آن برچیده شود؛ این جشنواره به ضرر جشنواره ملی است و ما باید هرچه سریع تر این جشنواره ها را با یکدیگر ادغام کنیم تا دیگر شاهد ضررکردن های بیشتر در سینمای کشورمان نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.