-
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۱:۰۸
رییس دوره جدید هیات داوری خانه سینما انتخاب شد
سینماپرس: قاسم قلی پور رییس دوره جدید هیات داوری خانه سینما شد.
-
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۱:۰۶
حمید نعمت الله جشنواره فیلم فجر را «شعله ور» می کند!
سینماپرس: محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم سینمایی "هیهات"، فرم جشنواره فیلم فجر را برای «شعله ور» پر کرد.
-
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۱:۰۶
جایگاه هنر انقلاب در سینما/ ۳
توکلی: سینمای ایران در مقطع انفعالی بسیار بدی قرار گرفته است/ امروزه سیاست های کلان سینما مورد نقد اکثر صاحب نظران، کارشناسان و اهالی فرهنگ است
سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت پرداختن به این هنر گفت: سینمای ایران در مقطع انفعالی بسیار بدی قرار گرفته است و ما باید هرچه سریعتر از این مرحله بیرون بیاییم تا بیش از این به فرهنگ و هنر کشورمان آسیب وارد نشود. مدیران بالادستی آقای ایوبی سیاست شان در تعویض نگرش فرهنگی و اقتصادی سینمای جمهوری اسلامی ایران بوده است.
-
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۱:۰۱
صداگذاری «خرگیوش» به پایان رسید/ آماده حضور در جشنواره فجر
سینماپرس: صداگذاری اولین فیلم بلند سینمایی مانی باغبانی «خرگیوش» برای حضور در جشنواره فجر به پایان رسید.
-
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۰:۴۴
فیلمسازان و جشنواره ویدیویی «یاس»/۳
غذبانی: صرف بودجه های هنگفت برای برگزاری جشنواره یاس و پشت در ماندن بسیاری از فیلمسازان برای تولید آثارشان درست نیست
سینماپرس: داریوش غذبانی کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری جشنواره فیلم یاس گفت: صرف بودجه های هنگفت برای برگزاری جشنواره یاس و پشت در ماندن بسیاری از فیلمسازان برای تولید آثارشان درست نیست؛ آنچه باید در اولویت مدیران سینمایی قرار گیرد این است که در ابتدا بازار عرضه برای آثار ویدیویی در نظر بگیرند و سپس اقدام به تولید آثار کنند و در نهایت برای آن آثار جشنواره برپا کنند.
-
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۰:۴۰
همراه با جشنواره سینما حقیقت؛
نگاهی به چند مستند حاضر در جشنواره از «جمعه قالی» و «قاب ها» تا «آوانتاژ»
سینما پرس: علی دشتبان/ فیلم آوانتاژ را نمی توان بهترین فیلم جشنواره امسال دانست چراکه فاقد بیانی خلاقه است و دست آورد جدیدی را برای مستند و مستند سازان به همراه نداشته است، اما نکته ای که قابل ارزش است تلاش و زحمت فیلمساز برای هرچه بهتر بیان کردن سوژه و داستان خود در همین فرم و قالب کلیشه است که توانسته فرم و محتوا را در کنار هم با تدوینی مناسب گزینش کند و بیننده را در تمام لحظات درگیر شخصیت ها و داستان فیلمش کند.