یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۵

خسروی: وزارت ارشاد چرا پول را به هیأت مدیره ای داده که عملکردشان همیشه زیر سوأل است؟

سودابه خسروی

سینماپرس: سودابه خسروی چهره پرداز سینما در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی که وزارت ارشاد برای تقسیم کردن آن میان اعضای خانه سینما در اختیار دست اندرکاران این نهاد قرار داده است، گفت: سوأل بنده این است که وزارت ارشاد چرا پول را به هیأت مدیره ای داده که عملکردشان همیشه زیر سوأل است؟ پولی که به دست آن ها برسد را معلوم نیست که چه کسی می خورد و چه کسی می برد! خانه سینما هیچ جایگاه حقوقی ندارد و اینکه مسئولان ارشاد این مدیران این نهاد را مورد اعتماد دانسته اند عجیب است!

طراح چهره پردازی فیلم های سینمایی «تیک آف» و «زعفرانیه ۱۴ تیر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا جایی که بنده از دوستان و همکارانم شنیده ام این عیدی به دست هیچ یک از آن ها نرسیده و این اتفاق بسیار تعجب برانگیز است!

وی ادامه داد: مسئولان خانه سینما هیچ وقت لزومی نمی بینند تا به دیگران در مورد عملکردشان توضیح دهند در صورتی که این وظیفه آن ها است تا در مورد همه چیز شفاف سازی کنند. وقتی که آن ها به اسم خانه سینما این پول ها را می گیرند یا کارهای دیگر می کنند انگار که بنده و امثال بنده که زیرمجموعه این خانه هستیم این پول ها را گرفته ایم. آن ها اجازه ندارند بدون اطلاع ما کاری کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: متأسفانه این اتفاقات در خانه سینما مسبوق به سابقه است چرا که مدیران این نهاد عمری است که گزارشی از عملکرد خود به اعضا نمی دهند. تا امروز هر پولی به این خانه وارد شده تنها بین عده ای خاص تقسیم شده و از بین رفته است؛ از زمانی که خانه های شهرک بوعلی را به عده ای واگذار کردند و برخی افراد حتی برای اقوام شان از این خانه ها گرفتند و به بخش عمده ای از اهالی سینما هیچ چیز از این خانه ها نرسید تا دوران مدیریت آقای عسگرپور که ۱۷ میلیارد تومان وارد خانه شد و معلوم نیست سرنوشت آن رقم چه شد تا به امروز هیچ کس در خانه سینما پاسخگوی اعمال مدیران نبوده و نیست!

این سینماگر تأکید کرد: این اتفاقات برای جامعه سینمایی و هنری بسیار بد و تأسف بار است؛ این بد است که هیأت مدیره اغلب افرادی همیشه ثابت هستند و مابقی اعضای خانه سینما نقش و دخالتی در تعیین اعضای هیأت مدیره ندارند. آن ها همیشه با هم هستند و سیستم بسته ای دارند. من نمی دانم چرا اصلاً پول را دست این ها می دهند؟ حضور قانونی این ها کجاست؟ خانه سینما نهادی صنفی است و همه چیز باید در اختیار صنوف قرار بگیرد نه عده ای که برای خود مدیریت می کنند!

طراح چهره پردازی فیلم های سینمایی «شیار ۱۴۳» و «دوران عاشقی» در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: عیدی برای یکایک اعضای خانه سینما بوده و باید شفاف سازی شود که این مبلغ کجا مصرف شده! اگر تخلفی در این میان صورت نگرفته باید به صورت صریح و علنی اعلام شود که این پول کجا و برای چه کسانی و با اجازه چه کسی خرج شده است؟ این پول برای یکایک اعضای خانه سینما است و آن ها حق ندارند که این پول ها را به دلخواه خود خرج کنند. کسانی که ادعای هنرمند بودن و شفاف سازی دارند باید سریع تر روشن کنند که تکلیف این پول چه شده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.