یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۹

رویگری: چرا وزارت ارشاد پیگیر شفاف سازی نیست؟/ این پول را باید از حلقوم مسئولان خانه سینما بیرون کشید

رضا رویگری

سینماپرس: رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی گفت: سوأل بنده این است که چرا وزارت ارشاد و سازمان سینمایی پیگیر شفاف سازی چگونگی مصرف شدن عیدی میلیاردی توسط مسئولان خانه سینما نیستند؟ نکند خدای ناکرده دست آن ها هم با مسئولان خانه سینما در یک جیب است؟

بازیگر فیلم های سینمایی «شور شیرین» و «زهرمار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حتی ریالی از این عیدی را به ما که ندادند!؛ این در حالی است که اگر شما دردهای مرا بشنوید اشک تان در می آید. من نمی دانم این پول چرا به ما که نیازمند آن بودیم داده نشده و اصلا معلوم نیست سر آن چه آمده است؟

وی خاطرنشان کرد: برای مسئولان خانه سینما که اصلا مهم نیست بنده و امثال بنده مرده ایم یا زنده! آن ها حتی یک یاد کوچک از ما نمی کنند که آیا می توانیم زندگی مان را بگذرانیم؟ آیا کار داریم؟ در چه وضعیتی هستیم؟ هیچ یک از این ها برای آن ها اصلا مهم نیست.

این سینماگر سپس با بیان اینکه دلیل چنین رفتارهای دور از شأن هنر و سینما توسط این افراد بخور بخور و دزدی هایی است که در کشور باب شده اظهار داشت: آنقدر صفرهای جلوی اختلاس ها زیاد است که دیگر اصلا این ارقام یکی دو میلیارد تومان به چشم کسی نمی آید. رسما در این نوع کارها باز شده و هرکس به هر مقداری بتواند حق دیگری را می خورد اما نکته قابل تأمل آنجا است که حق بچه های سینما نیست که با آن هم اینطور رفتار شود.

رویگری  تصریح کرد: این پول را باید از حلقوم مسئولان خانه سینما بیرون کشید؛ مسئولان خانه سینما موظف هستند در این خصوص هرچه سریع تر دست به شفاف سازی بزنند در این صورت مشخص خواهد شد که اتفاقات دیگری برای این پول رخ داده؛ مسئولان باید بدانند این رویه انسانی و درستی نیست که عده ای بخورند و عده ای دیگر هیچ روزی از سینما نداشته باشند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند.

بازیگر سریال تلویزیونی «مختارنامه» تأکید کرد: خواهش بنده به عنوان یک عضو کوچک سینمای ایران از رسانه ها حق گو و عدالت طلب این است که مرتبا در خصوص این اتفاقات بنویسند و جامعه را نسبت به اتفاقات نادرستی که در سینما می افتد آگاه کنند. اگر رسانه ها این کار را انجام بدهند شاید بچه های مظلوم سینما بتوانند به بخشی از حقوق از دست رفته شان برسند.

وی در همین راستا یادآور شد: این اتفاقات بار اول و دومی نیست که رخ می دهد، ما پیش از این هم شاهد این بی عدالتی ها در سینما بوده ایم. بارها و بارها خانه داده اند، ماشین داده اند، خط موبایل داده اند، سفرهای زیارتی و سیاحتی با بریز و بپاش های فراوان برای عده ای از خواص که مورد حمایت شان هستند ترتیب داده اند اما بنده و امثال بنده هیچ وقت در این مناسبات جایی نداشتیم.

رویگری در خاتمه این گفتگو متذکر شد: این پولی که صرف شده پول شخصی نیست و متعلق به بیت المال است و باید به صورت مساوی و یکسان به یکایک اهالی سینما در همه صنوف و رشته ها تعلق بگیرد و مسئولان خانه سینما حق ندارند به تنهایی راجع به آن تصمیم گیری کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.