دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۷

شوقی: هیأت مدیره خانه سینما باید به صورت شفاف حرف بزند/ در صنف مان متخصصان درجه یکی داریم که مجبور به دستفروشی شده اند

عباس شوقی

سینماپرس: عباس شوقی طراح جلوه های ویژه در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی گفت: اعضای هیأت مدیره خانه سینما باید به صورت شفاف بگویند پول اهدایی وزارت ارشاد کجا مصرف شده است؟ آن ها باید پاسخگوی یکایک اهالی خانه سینما باشند، باید مشخص شود این پول کجا و به چه صورت خرج شده است، در غیر این صورت این شائبه پیش می آید که به طور مثال مسئولان خانه سینما با وزارت ارشاد زدوبند کرده اند!

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «فروشنده» و «یتیم خانه ایران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من عضو هیأت مدیره انجمن طراحان جلوه های ویژه هستم و آخرین نفر بودم که ماجرای عیدی میلیاردی وزارت ارشاد را شنیدم چرا که مسئولان خانه سینما به نحوی این مسأله را پنهان کرده بودند و هنوز هم مقدار پول واقعی که از وزارت ارشاد دریافت کرده اند به نحوی پنهان مانده و در این خصوص هم گمانه زنی های متعددی شنیده می شود.

شوقی با بیان اینکه در صنف ما افراد زیادی هستند که به این پول احتیاج مبرمی دارند اظهار داشت: باعث شرمساری برای سینمای ایران است که باید بگویم ما در صنف مان متخصصان درجه یکی داریم که مجبور به دستفروشی شده اند، این افراد سال ها برای سینمای کشور زحمات بسیار کشیده اند، خون دل خورده اند و از سرشناس ترین سینماگران هستند و حالا بیکار و خانه نشین شده اند و در وضعیت بسیار بد معیشتی روزگار می گذرانند، چرا نباید این پول ها را بگیرند؟ باعث تأسف است که مسئولان خانه سینما به صنف ما رقم بسیار خجالت آوری را دادند تا بین اعضای مان تقسیم کنیم، مبلغی که آن ها به ما دادند آنقدر خجالت آور است که بنده حتی از عیان کردن آن شرمسار می شوم.

این سینماگر تأکید کرد: ما نجابت بسیاری به خرج دادیم که با این بی احترامی که به صنف مان شد در هیأت مدیره نشکستیم!؛ جالب تر از همه آنجا است که یکی از اعضای هیأت مدیره خانه سینما زمانی که با ما صحبت می کرد خودش می گفت نمی دانم بخشی از این پول کجا رفته؟؛ این حرف فاجعه است، یعنی اینکه هیچ چیز در خانه سینما اصولی نیست.

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «ماه گرفتگی» و «سعادت آباد» خاطرنشان کرد: اگر این پول عیدی وزارت ارشاد و دولت به سینماگران بوده، حق یکایک اهالی سینما است که از آن سهمی داشته باشند و کسی حق ندارد که سهم برخی افراد را نادیده بگیرد و این پول را به هر نحوی که دلش می خواهد مصرف کند، اگر هم که عیدی نبوده مسئولان وزارت ارشاد باید به صورت رسمی در این باره توضیح بدهند.

وی در پایان این گفتگو افزود: یک ضرب المثل معروف است که می گوید «طلا که پاک است از محاسبه چه باک است!»؛ اگر مسئولان خانه سینما در این زمینه تخلفی نکرده اند بیایند و هرچه سریع تر در این باره شفاف سازی کنند و جوابگوی اعتراضات برحق یکایک سینماگران باشند، در غیر این صورت قطعا روز به روز شائبه های بیشتری در خصوص عملکرد مسئولان خانه سینما به وجود خواهد آمد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.