چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۸

والی زاده: زمان ریاست جمهوری قبل همه اهالی سینما به صورت یکسان عیدی می گرفتند حالا چرا عیدی فقط به عده ای خاص تعلق گرفته است؟

منوچهر والی زاده

سینماپرس: منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور و عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی گفت: سوأل مهم بنده از مسئولان توزیع کننده عیدی وزارت ارشاد این است که در زمان ریاست جمهوری قبل همه اهالی سینما به صورت یکسان عیدی می گرفتند حالا چرا عیدی فقط به عده ای خاص تعلق گرفته است و به اغلب اهالی سینما این عیدی را نداده اند؟

دوبلور فیلم سینمایی «پدر خوانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زمانی که بنده شنیدم مسئولان خانه سینما عیدی را به عده ای داده اند و عده ای دیگر را به طور کل نادیده گرفته اند بسیار ناراحت شدم و اعلام کردم عملکرد آن ها عین بی معرفتی بوده و باید پاسخگوی این رفتار عجیب خود باشند. عیدی همه ساله به همه اهالی سینما تعلق می گرفت و امسال هم نباید این اتفاق می افتاد.

وی تأکید کرد: بدیهی است که همه ما نسبت به این اتفاق عجیب و ناراحت کننده معترض هستیم؛ این کار باعث ایجاد تفرقه، تبعیض و تشتت شده و من نمی دانم کدام مغزمتفکری ایده اجرایی شدن این اتفاق نادرست را داده است. چرا نباید همه اهالی سینما مانند دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که همه به صورت عادلانه و یکسان عیدی دریافت می کردند حالا هم عیدی می گرفتند؟

والی زاده خاطرنشان کرد: ما می خواهیم بدانیم پولی که برای یکایک اهالی سینما بوده چه شده؟ چه کسی این پول را بالا کشیده؟ چرا مکانی که مثلا یک مکان فرهنگی و هنری است باید با اعضایش اینطور ناعادلانه رفتار کند؟ این پول بخشی از پول دولت و بودجه بیت المال بوده، حالا چرا عده ای باید بیایند و تصمیم بگیرند که این پول را به چه کسی بدهند؟ این روشن است که این پول متعلق به همه صنوف و یکایک اهالی صنوف بوده و هر کس که این پول را دریافت نکرده ناراضی است.

این سینماگر تأکید کرد: آن ها حق اهالی زحمتکش سینما را به دیگران بخشیده اند و اصلا نمی گویند که این پول چه شده است و این خدا است که باید آن ها را ببخشد. من بسیار متأسفم که در یک مکان مانند خانه سینما شاهد این اتفاقات هستیم، این اتفاقات همه را ناراحت کرده، مردم عادی که این خبر را می شنوند متعجب و شوکه می شوند وای به حال خود اهالی سینما که همچنان پس از گذشت مدت ها از این اتفاق انگشت حیرت به دندان گرفته اند و کسی هم پاسخگوی آن ها نیست!

وی در پایان این گفتگو افزود: شفاف سازی و اجرای عدالت خواسته اصلی یکایک اهالی سینمای کشور است و من امیدوارم مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به هر ترتیبی که می توانند از مسئولان خانه سینما بخواهند در خصوص این عملکرد شائبه برانگیزشان دست به شفاف سازی زده و همه اهالی سینما را در جریان چرایی این تصمیم عجیب قرار دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.