شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

مدیران و ناتوانی در جذب ۸۸درصدی‌ها به سینما/۳

کاسبی: هزینه بالای بلیت، موضوعات نخ نما شده و فیلم های سردستی باعث کاهش شدید میزان مخاطبان در سینما شده است/ سینما نیاز به حرف های جدید دارد

محمد کاسبی  درمراسم عصر خاطره با هنر مبارزه

سینماپرس: محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی اظهارات سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نرفتن ۸۸ درصد مردم کشور به سینما؛ گفت: دلایل دوری مخاطبان از سینما بسیار زیاد است و به یکی دو مورد بسنده نمی شود و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود سال به سال شاهد کاهش شدیدتر میزان مخاطبان سینما خواهیم بود.

بازیگر فیلم های سینمایی «دیوار» و «مریم مقدس (س)» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مسائل مهمی که می توان میزان بیشتری از مخاطبان را به سالن های سینما کشاند پایین آمدن هزینه بلیت است؛ در کشور ما قطعاً افراد فراوانی وجود دارند که دوست دارند به سینما بروند اما مشکلات شدید مالی به آن ها اجازه نمی دهد که بخشی از درآمد خود را صرف سینما رفتن کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: وقتی روی حقوق کارگران و کارمندان رقمی ناچیز حدود ۴۰۰ هزار تومان اضافه شده اما قیمت اقلام و مایحتاج روزانه ضروری خانوار چند ده برابر افزایش پیدا کرده، معلوم است که مرد خانواده نمی تواند برای رفتن به سینما هزینه کند و تنها به فکر این است که مایحتاج روزانه خود و خانواده اش را تأمین نماید. این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی است که قیمت بلیت ها را کاهش دهند تا همه اقشار جامعه بتوانند به سینما بروند و از کالای فرهنگی استفاده کنند.

کاسبی با هشدار به مدیران فرهنگی تصریح کرد: آقایان کاری نکنید که مردم به ماهواره ها پناه ببرند؛ اگر امروز بخشی از مردم شبکه های ترکیه ای مانند «جم» را نگاه می کنند به دلیل قیمت بالای بلیت سینماها و تولیدات بسیار نازل و سردستی سینما است. مردم موقعی برای سینما رفتن هزینه می کنند که آثار فاخر و ارزشمندی در آن نمایش داده شود اما وقتی اکثریت تولیدات سینما «بزن در رویی» شده و هیچ محتوای ارزشمند و ساختار قوی در آن ها مشاهده نمی شود مردم تماشای ماهواره را ترجیح می دهند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سینمای ایران نیاز به تولید فیلم های ارزشمند بر اساس ذائقه و نیازهای روز مردم دارد، ما باید فیلم هایی بر اساس موضوعات روز کشور تولید کنیم تا مردم به سمت سینما جذب شوند. امروزه سینمای ما بسیار تکراری شده، در اغلب فیلم ها چند هنرپیشه تکراری مشغول بازی کردن هستند، موضوعات همه کسالت بار و نخ نما شده و همین باعث می شود تا مخاطبان از این فیلم ها خسته شوند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: سینما نیاز به حرف های جدید دارد، سینما تنوع می خواهد، سینما تنها وسیله ای برای سرگرم کردن مردم نیست و باید چیزی به آن ها اضافه کند اما افسوس که جای خالی همه این ها در سینمای امروز به شدت احساس می شود؛ من نمی دانم واقعاً با این شرایط چرا برخی از بازیگران دستمزدهای آنچنانی می گیرند و در فیلم ها جولان می دهند در صورتی که دیگر حضورشان باعث فروش فیلم ها هم نمی شود، واقعاً چرا برخی تهیه کنندگان حاضرند چنین دستمزدهای نجومی به این بازیگران کارنابلد پرداخت کنند، الله اعلم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.