یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

مدیران و ناتوانی در جذب ۸۸درصدی‌ها به سینما/۵

قهرمانی: امنیت اخلاقی در سالن های سینمایی وجود ندارد/ سینما باید مکانی امن برای خانواده ها باشد

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما گفت: سالن های سینما به جای آنکه مکانی فرهنگی باشند، بدل به بازارمکاره ای شده اند که عده ای افراد معلوم الحال در آنجا خودنمایی می کنند، معلوم است که مرد باغیرت یک خانواده راضی نمی شود با این شرایط اهل منزلش را به سینما ببرد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرشتگان قصاب» و «گیرنده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فضای سالن های سینمایی ناسالم است، امنیت اخلاقی در آن ها وجود ندارد و از همین رو خانواده ها نمی توانند به سینما بروند؛ یک خانواده می خواهد در فضایی سلامت به سینما برود و با این شرایط موجود خانواده ها راضی نمی شوند به سینما بروند. اینکه بنا به اعلام وزیر ارشاد بیش از ۸۸ درصد مردم به سینما نمی روند نشان از انتقاد جدی مردم نسبت به وضعیت تولیدات و سالن های سینما دارد و این وظیفه متولیان این امر است که ترتیبی بدهند تا همه مردم کشور که اعتقادات قوی دینی دارند بتوانند از مواهب سینما بهره مند شوند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سینما باید مکانی امن برای خانواده ها باشد، اما متأسفانه ما اغلب در سالن های سینمایی به خصوص سینماهای معروف و بزرگ با وضعیتی مواجهیم که گویا در جامعه اسلامی نیستند. دختر و پسرهایی که دست در گردن هم انداخته اند و حتی قبل از ورود به سالن سینما حرکات مشمئزکننده ای از خود نشان می دهند نباید اجازه ورود به سینماها را پیدا کنند و بنده معتقدم اداره امکان به صورت جدی باید نسبت به این قضیه ورود پیدا کند.

قهرمانی ادامه داد: مدیران سالن های سینما از آنجا که تنها در پی کسب درآمد و فروش بیشتر گیشه شان هستند توجهی به این مسائل غیراخلاقی و ضد دینی و غیر عرفی ندارند و تنها به نصب یک تابلوی «رعایت حجاب اسلامی الزامی است» بسنده کرده اند در صورتی که تابلو ملاک نیست و باید شرایطی الزام آور برای همه افرادی که به سالن های سینما می روند وجود داشته باشد تا سینما جولانگاه حضور افراد بی اخلاق نشود.

وی با بیان اینکه خیلی افراد تقید به مسائل اخلاقی و اسلامی و انسانی ندارند تصریح کرد: این بیکاره ها اغلب سالن های سینما را در تسخیر خود درآورده اند و به خانواده های مسلمان و غیرتمند اجازه حضور در سینما را نمی دهند.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از تولیدات بی ارزش و سخیف سینمایی نیز اظهار داشت: فیلم های سینمای ایران مردمی نیستند، سینمای ما سالم نیست، ما با یک سری کمدی های سخیف و مبتذل در سینما روبرو هستیم که در آن ها شوخی های بی پروای جنسی و... رواج دارد، معلوم است که مردم نمی توانند چنین فیلم هایی را ببینند، ما چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که خانواده ها به تماشای این نوع فیلم ها بروند؟

وی در پایان این گفتگو افزود: بدنه جامعه باید بتواند با سینما ارتباط خوب برقرار کند، فیلم هایی در سینما باید باشد که حرف دل مردم را بزند. این فیلم های فعلی با استقبال مردمی مواجه نمی شود و ای کاش متولیان و سیاست گذاران فرهنگی کمی احساس خطر کرده و تدبیری جدی و ویژه برای رفع این معضل مهم داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.