یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

دست خالی اهالی سینما از عیدی میلیاردی وزارت ارشاد/۳

رفیعی جم: طی ۵۰ سال فعالیتم در سینما هیچ خیری از خانه سینما ندیدم

اصغر رفیعی جم

سینماپرس: اصغر رفیعی جم تهیه کننده و فیلمبردار پیشکسوت سینما با انتقاد شدید نسبت به عملکرد ضدصنفی مدیران خانه سینما و عدم اهدای عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به یکایک اعضای این نهاد گفت: طی ۵۰ سال فعالیتم در سینمای ایران هیچ خیری از خانه سینما ندیدم؛ اصلاً در این نهاد هیچ کس به وضعیت بغرنج زندگی اهالی سینما توجهی ندارد و من نمی دانم این آقایانی که در این مکان دورهم جمع شده اند چه کاری می کنند؟ هرچه هست کار صنفی نیست!

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «مصائب شیرین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه وضع مالی اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان و اهالی سینما بحرانی است؛ هنرمندان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و بی عدالتی و تبعیض های آشکار هم باعث ایجاد درد فزاینده در آن ها می شود.

این سینماگر ادامه داد: مشکل ما تنها مدیران خانه سینما نیستند، ما در صنوف سینمایی هم دچار مشکل هستیم. وقتی رئیس برخی صنوف دست شان با مدیران خانه سینما در یک کاسه است و تنها به منافع شخصی خود توجه می کنند اوضاع از این بهتر نمی شود. این اتفاق در حالی است که خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای کشور باید درد یکایک اعضایش را ببینند و با همه به صورت یکسان و به دور از هرگونه تبعیض برخورد کند.

رفیعی جم با تأکید بر اینکه نهادهای نظارتی باید در خصوص نحوه ناعادلانه توزیع عیدی میلیاردی میان سینماگران ورود کنند تصریح کرد: این نمی شود که ما همه ساله شاهد این رفتارهای تبعیض و توهین آمیز با سینماگران باشیم و هیچ دردی هم درمان نشود. ما نیازمند ورود دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط با موضوع عیدی میلیاردی هستیم و آن ها باید به این مسأله رسیدگی کرده و به نتیجه درستی برسند.

وی خاطرنشان کرد: چه معنایی دارد که آقایان در خانه سینما دور هم نشسته اند و برای یکایک انسان های فرهیخته، هنرمند و زحمتکش این مرز و بوم تصمیم می گیرند؟ این نمی شود که آن ها به هرکس دلشان می خواهد عیدی بدهند و دست بخش عمده ای از اهالی سینما را خالی بگذارند. تا نهادهای نظارتی به این مسأله ورود جدی و اساسی پیدا نکنند اوضاع درست نمی شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «غیرمنتظره» و «خانه عنکبوت» در خاتمه اظهاراتش افزود: وزارت ارشاد در این دوران کرونایی که بحران جدی در سینمای کشور ایجاد شده نباید تنها ناظر این اعمال و اتفاقات غیرعادلانه باشد. من امیدوارم به زودی شاهد رسیدن حق به حق دار باشیم و دوران این تبعیض ها به سر برسد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.