سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

دست خالی اهالی سینما از عیدی میلیاردی وزارت ارشاد/۱

رجبی خواه: کاخ نشین های خانه سینما به فکر کوخ نشینان نیستند!/ نهادهای نظارتی در خصوص نحوه توزیع عیدی اعضای خانه سینما ورود کنند

جهانگیر رجبی خواه

سینماپرس: جهانگیر رجبی خواه نایب رئیس انجمن کارکنان لابراتوار سینمای ایران با انتقاد شدید نسبت به عملکرد ضدصنفی مدیران خانه سینما و عدم اهدای عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به یکایک اعضای این نهاد گفت: کاخ نشین های خانه سینما به فکر کوخ نشینان نیستند! این بالانشینان هیچ گاه به پایین دستی های شان نگاه نمی کنند و به قول معروف کک شان هم نمی گزد که بقیه سینماگران با چه میزان از معضلات و مشکلات و بحران در زندگی شان مواجهند.

این دارنده مدرک درجه یک هنری در رشته لابراتوار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسأله نحوه توزیع عیدی به اهالی سینما در سال گذشته و سال جاری ثابت کرد که بی تردید یک سوء نیتی در میان برخی مدیران وجود دارد! من نمی خواهم گناه کسی را بشویم و بگویم مثلاً فلان شخص این کار را کرده است اما آنچه مسلم است اینکه اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل خانه سینما باید پاسخگوی این رفتار و اعمال شان باشند.

رجبی خواه در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما آیا نیاز است دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی و... به این قضیه ورود پیدا کنند اظهار داشت:  به طور قطع و یقین نهادهای نظارتی در خصوص نحوه توزیع عیدی اعضای خانه سینما ورود کنند؛ آن ها باید بازرسی کنند و بررسی کنند که این پول ها چه شده است. متأسفانه همچنان مسأله عیدی میلیاردی سال ۹۸ حل نشده که در سال ۹۹ مجدداً این اتفاق نامبارک تکرار شده است.

این سینماگر تصریح کرد: امروزه معیشت همکاران ما در خانه سینما به شدت دچار مشکل است. سینماگران درآمد ندارند. پروژه ها خوابیده و مباحث مادی در زندگی اهالی سینما به شدت مهم شده است و این وظیفه متولیان سینمایی و مدیران نهاد صنفی سینماگران است که به فکر مشکلات زندگی هنرمندان باشند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران خانه سینما باید به صورت عادلانه و یکسان عیدی را میان یکایک اعضای خانه سینما تقسیم کنند اظهار داشت: این عرف است که باید پول بیت المال در اختیار همه افراد قرار بگیرد و در این میان گزینشی در کار نباشد. نمی شود به یکی عیدی اهدا شود و دست دیگری از عیدی خالی بماند. به عنوان مثال صنف ما ۱۳۰ عضو دارد اما مدیران خانه سینما اعلام کرده اند که تنها به ۳۰ نفر سرویس خواهند داد و این کاری به شدت ضدصنفی است و باعث ایجاد درگیری در داخل صنوف می شود.

رجبی خواه خاطرنشان کرد: مدیران خانه سینما در بدعتی جدید و عجیب دیگر حتی مبالغ عیدی را در اختیار روسای صنوف نمی گذارند. تا سال قبل عیدی به روسا داده می شد و روسا سعی می کردند کاری کنند که موجبات خشنودی همه اعضای شان به نحوی فراهم شود. آن ها امسال از ۲۷ اسفندماه که پول را از وزارت ارشاد دریافت کرده اند تاکنون هیچ پرداختی برای هیچ یک از سینماگران نداشته اند و پول های بیت المال در حساب شان بلوکه شده است!

مسئول لابراتوار فیلم های «ای ایران» و «بی بی چلچله» تأکید کرد: در این دوران کرونایی همه سینماگران در تأمین معاش روزانه شان دچار مشکل هستند و تنها درصد اندکی وضع مادی شان آنقدر خوب است که زندگی شان با نقصان روبرو نمی شود. ما درآمد ثابت و بازنشستگی و بیمه بیکاری نداریم و امیدواریم هرچه سریع تر تا زندگی سینماگران با بحران های بزرگتر روبرو نشده با درایت و هوشمندی مسئولان و اختصاص ارقام مناسب برای یکایک اعضای خانه سینما بخشی از مشکلات ما حل شود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: خانه سینما نباید اعضای خود را به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم کند و اختصاص عیدی به حدود ۲۵۰۰ نفر از اعضا از میان بیش از ۵ هزار عضو این نهاد صنفی به هیچ عنوان پذیرفتنی و عادلانه نیست.

اخبار مرتبط

نظرات

  • اسماعیل علمپور ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۵:۲۴
    1 0
    بانظر آقای جهانگیر رجبی خواه کاملا موافق هستم و بانظرایشان باید این موضوع را هرچه سریع تر انجام دادودرغیر اینصورت باهمکاری آقای رجبی خواه که یکی ازپرسنل زحمت کش انجمن لابراتوار میباشد اقدام قانونی ازطریق مراجع ذیصلاح خواهیم کرد وسلام پرسنل بازنشسته لابراتوار وزارت ارشاد علمپور۲۶/۱/۹۹

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.