سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

دست خالی اهالی سینما از عیدی میلیاردی وزارت ارشاد/۵

فاضلی: آقایان پاسخ بدهند! اگر صنوف خانه سینما کارگری شده اند چرا از هیچ یک از مزایای وزارت کار بهره مند نیستند؟/ جنگ زرگری نکنید!

محسن فاضلی

سینماپرس: محسن فاضلی عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با انتقاد شدید نسبت به عملکرد ضدصنفی مدیران خانه سینما و عدم اهدای عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به یکایک اعضای این نهاد گفت: آقایان پاسخ بدهند! اگر صنوف خانه سینما کارگری شده اند چرا از هیچ یک از مزایای وزارت کار بهره مند نیستند؟ بحث ما فقط نحوه توزیع عیدی نیست! ما صنف کارگری هستیم و مدیران خانه سینما باید از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از یکایک اعضای خانه سینما را مطالبه کنند.

این منتقد پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر ما صنف کارگری شده ایم چرا سبدکالا نداریم؟ چطور با اصرار مدیران خانه سینما بسیاری از صنوف در ذیل وزارت کار ثبت شده اند اما از مزایای آن بی بهره اند؟ چرا وزارت کار چیزی به ما نمی دهد؟ بی شک همانطور که سندیکاهای کارگری از مزایای متنوعی برخوردار هستند اعضای صنوف کارگری خانه سینما هم باید از سبد کالا، عیدی، بن خرید، سبد ماه رمضان و... برخوردار باشند، مگر اینکه ثبت آن ها تنها عملی صوری بوده باشد!

وی ادامه داد: امروزه وضع معیشتی اهالی سینما بدتر از هر زمان دیگری است؛ بسیاری از هنروها و قشر ضعیف سینما بیکار و درمانده و بیچاره شده اند. اغلب اهالی سینما در تأمین معاش روزانه شان عاجز هستند. آقایان باید تدبیری برای رفع این اوضاع اسفبار کنونی که در شأن هنرمندان نیست داشته باشند.

فاضلی با بیان اینکه امروزه جدا از آقایان شاهسواری و اسعدیان که باید پاسخگوی تصمیمات شان باشند، دیگر مدیران و مسئولان هم باید به وضعیت سینماگران توجه کنند اظهار داشت: تکلیف اهالی سینما باید در مباحث کلان تر روشن شود. آقای صالحی بعد از این همه توئیت چه کاری می خواهند برای اهالی سینما انجام دهند؟ واکنش آقای انتظامی به وضعیت بحرانی زندگی سینماگران چیست و چرا تاکنون اقدامی مناسب در خصوص رفع بحران انجام نداده اند؟

این عضو خانه سینما سپس به شنیده شدن اخباری مبنی بر اعطای سبدکالا از طرف شهرداری به برخی سینماگران خاص اشاره و تصریح کرد: متأسفانه این سبدکالا هم بد توزیع شده و به دست کسانی که باید نرسیده است. من بسیار متأسفم که مسئولان هنرمندانی را که خانه نشین شده اند نمی بینند و در عوض به کسانی که نیاز مالی ندارند چنین هدایایی را می دهند. آقای حناچی اگر خیر بودند می بایست لیست کامل اعضای خانه سینما را می گرفتند و به هر ۵ هزار عضو این نهاد صنفی سبدکالا و یا بن خرید از فروشگاه شهروند را اهدا می کردند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: من امیدوارم مسئولان در فکر این نباشند که با هم جنگ زرگری راه بیندازند و در نهایت هم چیزی عاید سینما و سینماگران نشود! از همین حالا می توان با تدبیر و درایت تا پایان سال جاری تمام جشنواره های سینمایی را ملغی کرد و بودجه حدود ۵۰-۶۰ میلیارد تومانی آن ها را به یکایک سینماگران اختصاص داد. بی تردید اختصاص این بودجه به اهالی سینما بسیار عقلانی تر از برگزاری جشنواره های بودجه بربادده است!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.