شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به سینما/۶

اصغری: کمیسیون فرهنگی مجلس باید سازمان سینمایی را موظف به تولید آثاری در راستای تقویت منافع ملی کند/ مسئولان دغدغه ای برای پرداختن به سینمای استراتژیک ندارند

ابراهیم اصغری در مراسم تشییع پیکر مرحوم «محمد پورستار»

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در پی آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی، در خصوص رویکرد کمیسیون فرهنگی جدید مجلس نسبت به سینما گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس باید سازمان سینمایی را موظف به تولید آثاری در راستای تقویت منافع ملی کند؛ البته نه فقط در سینما که در سایر حوزه های فرهنگی و هنری باید منافع ملی در اولویت اول قرار بگیرند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب حوراء» و «به کبودی یاس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه باید با قانون گذاری سعی در تسهیل فعالیت های فرهنگی داشته باشند بایستی اولویت و توجه ویژه و اصلی شان تقویت تولید آثار و کالاهای فرهنگی و هنری استراتژیک باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه مسئولان دغدغه ای برای پرداختن به سینمای استراتژیک ندارند و در سایر حوزه های فرهنگی و هنری هم اتفاق خاصی برای حمایت از آثار استراتژیک صورت نمی گیرد و بسیار به ندرت ما شاهد این اتفاق هستیم.

اصغری با بیان اینکه اگر هرزگاهی در سینمای کشور فیلمی ارزشمند و متعهدانه تولید می شود تنها بر اساس دغدغه مندی و تلاش شبانه روزی و اصرار هنرمندان انقلابی و مومن است اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که مسئولان فرهنگی اهتمامی برای پرداختن به این قبیل موضوعات مهم و ارزشمند ندارند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: قانون گذار باید نگاه ویژه ای به محصولات فرهنگی استراتژیک داشته باشند. متأسفانه امروزه شرایط فرهنگی کشور ما به دلیل نگاه غلط مدیریتی حاکم به گونه ای شده که در ابتدا منتظر می شویم تا کشورهای غربی محصولاتی برخلاف منافع ملی و ارزش های دینی و انقلابی ما بسازند و سپس در بهترین شرایط ما با تولید یک اثر جواب آن ها را بدهیم در صورتی که این مقابله اصلاً دست نیست و قانون گذار باید این پیش بینی را داشته باشد که ما قبل از تهاجم دشمن به منافع ملی و موضوعات مهم استراتژیک بپردازیم و سرلوحه تولیدات فرهنگی و هنری مان تماماً آثار استراتژیک باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شور شیرین» و «مردی شبیه باران» تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی این سال ها کمتر به این مسأله مهم توجه کرده و نتوانسته مدیران فرهنگی را مجبور به تولید آثار ارزشمند ملی و دینی و انقلابی کند و من امیدوارم در مجلس یازدهم شاهد این اتفاق میمون و مبارک باشیم و مدیران فرهنگی از لحاظ قانونی مجبور شوند حمایت ویژه و گسترده تری از سینمای استراتژیک و ارزشی داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.