شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به سینما/۹

شایان فر: کمیسیون فرهنگی باید برای ترویج عدالت در سینما تمام تلاش خود را به کار بندد/ هنرمندان هیچ حامی و پشتوانه ای ندارند

محسن شایان فر

سینماپرس: محسن شایان فر تهیه کننده سینما در پی آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی، در خصوص رویکرد کمیسیون فرهنگی جدید مجلس نسبت به سینما گفت: کمیسیون فرهنگی باید برای ترویج عدالت در سینما تمام تلاش خود را به کار بندد چرا که متأسفانه امروزه هیچ خبری از عدالت در سینمای کشور نیست به نحوی که عده ای افراد نورچشمی آقایان مدیر مرتب شرایط کار برایشان فراهم است اما از سوی دیگر برای عده ای افراد صاحب تفکر و اندیشه هرگز شرایط کار مهیا نیست و این اتفاق بسیار تلخ و دردآور است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شاهرگ» و «بالاتر از خطر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه طی سال های اخیر هنرمندان هیچ حامی و پشتوانه ای ندارند؛ بنده و امثال بنده اگر همچنان در این سینما فعالیت می کنیم به دلیل شوق و ذوق شخصی مان است چرا که سینما برای ما هیچ سود و عایدی ندارد و حتی یکباره سرمایه های ما را پودر می کند.

وی ادامه داد: سینما هنری بسیار بی رحم است؛ ما هنرمندان مطرح و صاحب نام زیادی را داشتیم که سال های عمر و جوانی شان را برای رشد و ارتقای سینمای کشور صرف کرده اند اما سینما به راحتی آن ها را فراموش کرد. مگر امثال «فردوس کاویانی» ها می توانند به سادگی از یادها بروند؟ اما سینما آن ها را فراموش، بایکوت و خانه نشین کرد و متأسفانه متولیان و مدیران سینمایی نیز یادی از آن ها نمی کنند.

شایان فر سپس با بیان اینکه نیاز است کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قوانینی مبنی بر لزوم حمایت ویژه از هنرمندان مصوب کند اظهار داشت: امید است با وضع چنین قوانینی مسئولان دستگاه های فرهنگی و هنری دولتی موظف به حمایت همه جانبه از هنرمندان کشور شوند.

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش افزود: یکی دیگر از مشکلات امروز سینمای ما این است که قیمت تمام شده یک اثر سینمایی بسیار بالا از آب در می اید و شرایط و حوادث مختلف هم به سینما آسیب می رسانند؛ اما مدیران با کم توجهی به این معضلات مهم سینماگران را خسته و دلزده تر از همیشه کرده اند و همین باعث شده تا ما شاهد خداحافظی برخی از هنرمندان سینما با این هنر باشیم. ما نباید فراموش کنیم که سینما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کار خود را با سوبسید شروع کرد و به تدریج با کم شدن این سوبسیدها میزان آسیب ها در سینما به بالاترین میزان خود رسید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.