چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به سینما/۸

وزیری: توجه به وضعیت بسیار بد معیشتی پیشکسوتان هنر و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه باید جزو اولویت های اصلی کمیسیون فرهنگی باشد

 سید محسن وزیری

سینماپرس: سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینما در پی آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی، در خصوص رویکرد کمیسیون فرهنگی جدید مجلس نسبت به سینما گفت: توجه به وضعیت بسیار بد معیشتی پیشکسوتان هنر و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه باید جزو اولویت های اصلی کمیسیون فرهنگی باشد؛ متأسفانه ما امروزه شاهد یک نوع هرج و مرج و بی نظمی در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری کشور بالاخص سینما هستیم که با تدبیر اعضای محترم کمیسیون فرهنگی و قانون گذاری توسط آن ها باید این آشفتگی ها نیز از بین برود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بادام های تلخ» و «حادثه در کندوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده امیدوارم عزیزانی که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند نسبت به رشد، ارتقا و اعتلای حوزه فرهنگ و هنر دغدغه داشته باشند. بی تردید تا زمانی که دغدغه لازم توسط این عزیزان وجود نداشته باشد ما نمی توانیم شاهد رشد و تحول در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری باشیم.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانون گذار که دستگاه های اجرایی باید از قوانین وضع شده توسط آن ها پیروی کنند، مسئولیت بسیار مهم و خطیری را بر عهده دارد. بلاشک قوانینی که توسط نمایندگان محترم مجلس وضع می شود بسیار مهم و ضروری است و تأثیرات مهمی را به دنبال خواهد داشت.

وزیری با بیان اینکه امروزه بسیاری از هنرمندان برجسته سینمای کشور به ویژه پیشکسوتان این حوزه به دلیل بی تدبیری مدیران و مسئولان فرهنگی وضعیت بسیار بدی را از نظر مادی و معیشتی می گذرانند اظهار داشت: بنده امیدوارم نمایندگان محترم حاضر در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وضع قوانینی دولت را مکلف به حمایت از این گنجینه های گرانبهای عرصه هنر کنند.

این سینماگر تأکید کرد: امروزه سینمای ایران بدل به یک آشفته بازار صرف شده و هیچ چیز در آن بر اساس ضوابط قانونی پیش نمی رود و بیشتر روابط است که جایگزین ضوابط شده از این رو بنده امیدوارم با دغدغه مندی اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس بتوانیم شاهد رفع این آشفتگی ها در سینمای کشور باشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ساعت شلوغی» و «حالا چه شود» در خاتمه این گفتگو توجه به مسائلی همچون بیمه هنرمندان، رشد و ارتقای فرهنگ عمومی، پرهیز از ترویج ابتذال در هنرهفتم و... را جزو موارد ضروری برشمرد و خطاب به نمایندگان حاضر در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امید است که یکایک عزیزانی که در این کمیسیون حضور دارند با دغدغه مندی تمامی این موارد را دنبال کنند تا ان شاالله با عنایت پروردگار بتوانیم شاهد رشد و بالندگی حوزه های فرهنگی و هنری کشور و به ویژه سینما باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.