دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

رئیس جدید سازمان سینمایی؛ چالش ها و انتظارات/۱۲

تهامی: امیدوارم مدیر جدید سینما در اقدامی فوری مانع سطحی نگری در تولیدات سینمایی شود

کوروش تهامی

سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در پی معرفی محمد خزاعی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی گفت: امیدوارم مدیر جدید سینما در اقدامی فوری مانع سطحی نگری در تولیدات سینمایی شود چرا که معضل اصلی و اساسی امروز سینمای کشور تولید انبوه فیلم های سطحی و فاقد اندیشه است که باعث شده دیدگاه بخش گسترده ای از آحاد افراد جامعه نسبت به سینما بدبینانه شده و قشر فرهیخته از سینما دور شوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «رگ خواب» و «به رنگ ارغوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از معضلات اساسی سینمای ایران اختصاص بودجه های دولتی برای تولید فیلم های سینمای است؛ اختصاص بودجه های دولتی برای ساخت فیلم منجر به تولیداتی ضعیف و پیش پاافتاده می شود چرا که وقتی یک فیلمساز به صورت رانتی مبادرت به ساخت فیلم می کند برایش کیفیت اثر هیچ اهمیتی ندارد و تنها به فکر درآمدی است که از آن کار کسب می کند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم تقسیم بودجه های دولتی برای ساخت فیلم های سینمایی باید از بین برود. همین مسأله خود به خود رانت در سینما را کاهش می دهد. مدیران جدید سینمایی باید به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از فیلمسازان جوان که با اولین اثرشان وارد سینما می شوند و هیچ گونه حمایت مالی دولتی ندارندفیلم های شان بسیار قوی تر از سینماگران قدیمی که سال ها در این زمینه فعالیت کرده اند است!

تهامی متذکر شد: اگر نگاه دغدغه مندانه ای از سوی مدیران سینمایی نسبت به عرصه فرهنگی و هنری کشور وجود داشته باشد و آن ها به بخش خصوصی اهمیت ویژه تری بدهند بخش اعظمی از مشکلات سینما برطرف خواهد شد و سینماها می توانند مجدداً رونق پیدا کنند در غیر این صورت حتی بعد از پایان پاندمی کرونا نیز ما نمی توانیم شاهد تحولات مثبت در سینما باشیم.

این سینماگر در همین راستا با بیان اینکه ای کاش تولیداتی که به شدت ضعیف هستند توسط کارشناسان و منتقدان رصد جدی شوند و دیگر به سازندگان آن ها اجازه کار در سینما داده نشود اظهار داشت: ضعیف بودن فیلم هایی که بر مبنای سهل انگاری و عدم اهمیت دادن از سوی سازندگان شان همراه است مسأله ای جدی است. کسانی که این گونه بی پروا به سینما ورود می کنند و هر اثری را بدون اندیشه و به صورت باری به هر جهت تولید می کنند نباید جایی در سینما داشته باشند و مدیران باید مدت ها اجازه فعالیت به آن ها ندهند.

بازیگر فیلم های سینمایی «برف روی شیروانی داغ» و «مریم مقدس (س)» در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد: سینمای ایران هم از نظر تکنیکی و هم از منظر محتوایی نیاز به ارتقای سطح و به روز رسانی دارد و من امیدوارم مدیران جدید سینمایی توجه ویژه ای به این ۲ مقوله بسیار مهم داشته باشند.

تهامی در پایان این گفتگو گفت: در حال حاضر که با توجه به شرایط اسفبار کرونایی کشور پدیده ای به اسم سینما، تئاتر و... رسماً وجود خارجی ندارند و قطعاً تا پایان پاندمی کرونا این حوزه ها سروسامان نخواهند گرفت از این رو من امیدوارم در وهله اول دولت تمام توانش را برای واکسینه کردن عموم مردم بگذارد تا بعد از تغییر شرایط و عبور از بحران کرونایی بتوانیم حوزه هایی مانند سینما را که مدت ها است مهجور واقع شده اند کم کم سامان ببخشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.