چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی/۷

حر: نگاه غلط باعث سست شدن پایه های بنیاد شد/ آقای زین العابدین باید نفوذی‌های فارابی را شناسایی کند

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر گفت: نگاه غلط، غربی و غیردینی در برخی مدیران فارابی باعث سست شدن پایه های این بنیاد شد و من امیدوارم این اتفاقات تلخ برای همیشه از این نهاد رخت بربندد.

اکبر حر کارگردان سینما در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: نگاه غلط، غربی و غیردینی در برخی مدیران فارابی باعث سست شدن پایه های این بنیاد شد و من امیدوارم اینک با روی کار آمدن آقای زین العابدین این اتفاقات تلخ برای همیشه از این نهاد رخت بربندد.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر مدیر و مسئولی باید به توصیه رهبری که فرمودند در شرایط نفوذ باید فرصت ها را غنیمت شمرد، دقت کند. بی تردید اگر این دقت در میان مدیران فرهنگی و سینمایی ما وجود داشته باشد خود به خود بخش کثیری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه انتظار ما این بود که طی دو سال گذشته آسیب نفوذ را در سینما کاهش دهیم تصریح کرد: متأسفانه این اتفاق رخ نداد؛ البته بحمدالله هنوز همه فرصت ها از دست نرفته و می شود کارهای خوبی برای شناسایی نفوذی ها و از بین بردن آن ها کرد. باید کانال نفوذ در سینما و به ویژه بنیاد سینمایی فارابی تضعیف شود و این تنها راه نجات ما خواهد بود.

حر در همین راستا ادامه داد: بنده صراحتاً عنوان می کنم که برخی عوامل نفوذی گرداننده فارابی هستند؛ در دولت روحانی این اتفاق صد در صد بود و در دوران آقای رئیس نیز بعضاً همچنان شاهد این اتفاق هستیم. آقای زین العابدین باید نفوذی های درون فارابی را شناسایی کند و من به ایشان امیدوارم و ایشان را فردی قوی و مورد وثوق می دانم که امیدوارم در اولین گام شان خط نفوذ را شناسایی کرده و آن را منحل کنند.

وی تأکید کرد: یکی از بزرگترین فجایعی که در بنیاد سینمایی فارابی شاهد بودیم این بود که فیلمنامه های استراتژیک، اصیل و انقلابی بدون هیچ دلیل منطقی رد می شدند. جالب اینجا است که حتی عیب این فیلمنامه ها و علت رد آن ها را نیز عنوان نمی کردند.

این کارگردان سینما متذکر شد: خود بنده در این سال ها چند فیلمنامه داشتم که بی دلیل توسط فارابی رد شد در حالی که ارزش ساختش از امثال برخی فیلم هایی که این ها ساختند بیشتر بود. مدیران فارابی دنبال ظاهر دلفریب بودند که باطنی خراب داشت و نتیجه فیلم هایی شد که در جشنواره چهل و یکم شاهد بودیم و بعضاً با انتقادات جدی از سوی منتقدان و سینماگران و اهالی رسانه روبرو شدند.

حر در پایان این گفتگو اظهار داشت: من امیدوارم شرایطی پیش بیاید و بتوانم آقای زین العابدین را از نزدیک ببینیم و به ایشان بگویم که در برخی شوراهای فارابی عوامل نفوذی هستند. این مسأله شدت و ضعف دارد اما همیشه بوده و انتظار ما از ایشان این است که ریشه عوامل نفوذ را برای همیشه در فارابی بخشکانند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.