یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۵

اختری: ما در راهپیمایی اربعین یک دنیا عشق، از خودگذشتگی و ایثار خالصانه را شاهد هستیم

حسن اختری

سینماپرس: حسن اختری گفت: سینما و تلویزیون به عنوان دو رسانه مهم و اثرگذار باید در تببین نهضت بزرگ عاشورا و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) بیش از این کوشا باشند تا همه کسانی که توفیق حضور در این آیین بزرگ را ندارند بتوانند از کم و کیف آن مطلع شوند.

حسن اختری دبیرکل سابق انجمن روزنامه نگاران مسلمان در خصوص لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: سینما و تلویزیون به عنوان دو رسانه مهم و اثرگذار باید در تببین نهضت بزرگ عاشورا و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) بیش از این کوشا باشند تا همه کسانی که توفیق حضور در این آیین بزرگ را ندارند بتوانند از کم و کیف آن مطلع شوند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده قبل از هرچیز از دغدغه مندی رسانه محترم سینماپرس تشکر می کردم که در بزنگاه های مختلف به صورت به جا و دقیق به مباحث و موضوعات مهم و استراتژیک و ارزشی ورود پیدا می کند.

اختری ادامه داد: نقش سینما و تلویزیون در دنیای امروز بسیار پررنگ است و این رسانه ها اهمیت بسزایی در ترویج فرهنگ اصیل و ارزشی دارند. این رسانه ها باید به درستی تمامی ظرفیت ها و نقط پیدا و پنهان راهپیمایی عظیم اربعین را شناسایی کرده و آن ها را درک و ثبت و ضبط کنند و در قالب آثار هنری فاخر و ارزشمند به جامعه هدیه دهند.

این کارشناس فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: البته آنچه بنده معتقدم و توصیه می کنم این است که همه مردم مسلمان ایران برای یک بار هم که شده بروند و در راهپیمایی اربعین شرکت کنند تا اهمیت آن را از نزدیک و با تمام وجود درک کنند. راهپیمایی عظیم اربعین یک میراث فرهنگی، اسلامی و ملی است و باید همه ما قدردان این میراث و این نعمت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید برخی احساس ها قابل درک و قابل وصف نیست؛ یعنی حتی اگر درک شود آن درک قابل توصیف نیست. ما در راهپیمایی اربعین یک دنیا عشق، از خودگذشتگی و ایثار خالصانه را شاهد هستیم. این راهپیمایی سرشار از ارزش های انسانی و اسلامی و دینی است و یکی از سرمایه های لایزال الهی است که در اختیار تمامی ملت های مسلمان قرار داده شده است.

اختری در پایان این گفتگو افزود: در راهیپمایی اربعین هر سال جلوه های جدیدی خلق می شود و هیچ چیز در آن تکراری نیست. من خودم تا توفیق پیدا نکردم به اهمیت آن واقف نبودم اما وقتی شرکت کردم انصافاً درک کردم که اربعین دریایی از معرفت است که هر کس اندازه کشکول خود از این دریا برمی دارد. از این رو من امیدوارم همه هم میهنانی که توانایی اش را دارند تدبیری اندیشه کرده و حتماً حضوری در این راهپیمایی شرکت کنند چرا که اگر صدها فیلم و سریال هم ببینند باز هم آن طعم ناب راهپیمایی را نخواهند چشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.