دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

«کتاب‌فروشان» سراسر کشور می‌توانند به عضویت «صندوق اعتباری هنر» دربیایند و از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند!

صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه کتاب‌فروشان می‌توانند به عنوان خادم فرهنگی از تمام خدمات صندوق هنر استفاده کنند، گفت: در آستانه هفته کتاب برای حمایت از کتاب‌فروشان در سراسر کشور و خدماتی که در حوزه فرهنگ ارائه می‌کنند، امکان استفاده این قشر فرهنگی از خدمات صندوق هنر مهیا شد.

به گزارش سینماپرس، یاسر احمدوند در گفت‌وگو با ایرنا درباره خدمات صندوق هنر که در آستانه «هفته کتاب» برای کتاب‌فروشان سراسر کشور در نظر گرفته شده است، گفت: در آستانه هفته کتاب برای حمایت از کتاب‌فروشان در سراسر کشور و خدماتی که در حوزه فرهنگ ارائه می‌کنند، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشنهاد مطرح شده توسط معاونت فرهنگی موافقت کردند؛ در نتیجه کتاب‌فروشان سراسر کشور می‌توانند به عضویت صندوق هنر دربیایند و از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری این وزارتخانه و صندوق اعتباری هنر برای ارائه خدمات به کتاب‌فروشان توضیح داد: این کار مهم با هماهنگی و مساعدت سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر انجام شد. لازم بود برای این کار منابعی تامین شود، طی مذاکراتی که چند هفته به طول انجامید، بعد از موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه خدمات به کتاب‌فروشان و همکاری معاون صندوق هنر این پیشنهاد به نتیجه رسید.

به زوردی شرایط بهره‌مندی از خدمات اعلام می‌شود

به گفته احمدوند، به زوردی شرایط بهره‌مندی از خدمات صندوق هنر توسط اداره توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت فرهنگی اعلام خواهد شد و کتاب‌فروشان می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات به صندوق هنر معرفی شوند و در این صندوق ثبت نام کنند.

او با اعلام اینکه این پیشنهاد توسط «انجمن کتاب‌فروشان خوشه» مطرح و پیگیری شده است، افزود: امیدواریم که این اتفاق خوب بتواند حمایتی از فعالیت کتاب‌فروشان باشد. در تلاش هستیم که بتوانیم حمایت‌ها و کمک‌های دیگری را هم با مساعدت دولت مهیا کنیم.

احمدوند با تاکید بر اینکه تمام کتاب‌فروشان فعال در حوزه کتاب می‌توانند از خدمات صندوق هنر بهره‌مند شوند، ادامه داد: هر کتاب‌فروشی که در این فرایند ثبت نام کند می‌تواند از این امکانات استفاده کند، متراژ کتاب‌فروشی مهم نیست بلکه فعال بودن کتاب‌فروشی در حوزه کتاب مهم است. کتاب‌فروشان می‌توانند به عنوان خادم فرهنگی از تمام خدمات صندوق هنر از جمله بیمه‌ صندوق هنر استفاده کنند که شرایط خاصی در صندوق دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.