یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

درخشش «قوی دل» با کسب سه جایزه «سینما حقیقت»؛

اثر تولید شده توسط عضو شورای مرکزی «هیات اسلامی هنرمندان» همزمان نگاه کارشناسان و مردم را به خود جلب کرد

سعید الهی

سینماپرس: شب گذشته و در فرایند برگزاری مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران در یک اتفاق جالب، تازه‌ترین اثر تولید شده به تهیه‌کنندگی «سعید الهی» عضو شورای مرکزی «هیات اسلامی هنرمندان» موفق به کسب همزمان سه جایزه ویژه هیات داوران، بخش شهید آوینی و تماشاگران مردمی از «سینماحقیقت» شد.

به گزارش سینماپرس، «قوی دل» جدیدترین مستند تولید شده توسط سعید الهی که به کارگردانی علی فراهانی صدر، ضمن نامزدی در رشته های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین جشنواره، موفق موفق به دریافت همزمان سه جایزه ویژه هیات داوران، بخش شهید آوینی و تماشاگران مردمی در اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران(سینما حقیقت) شد.

این موفقیت در حالی است که در تاریخ برگزاری جشنواره های سینمایی و به ویژه جشنواره «سینما حقیقت» کمتر رخ داده است تا فیلمی هم بتواند نظر تخصصی و کارشناسی هیات داوران و هم نظر اقشار مختلف مردم را به عنوان علاقمندان عادی از سطوح مختلف جامعه بطور یکجا کسب نماید.
سعید الهی پیش از این در گفتگویی با رسانه ها اذعان داشته بود که "قوی دل" میتواند تلفیقی از راهبردهای فرهنگی کشور در کنار بهره گیری از خلاقیت یک هنرمند همسو با آن راهبردها در تولید یک اثر هنری و بصری باشد. وی هنگام دریافت جایزه ویژه تماشاگران نیز به این موضوع اشاره کرد و فاصله بین حوایز مردمی با داوران در سینمای کشور را آفتی ناشی از عدم شناخت راهبردهای فرهنگی و مخاطبان جامعه توسط سیاستگذاران و برخی اهالی سینما دانستاین فیلم یکی از پرونده های جنجالی ۲۰ سال پیش در قوه قضاییه را مورد واکاوی قرار داد و لایه های پنهانی از آن را به تصویر کشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.