شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

کارگردان «هفت بهار نارنج» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تمام توجهات امروزه به «فیلم‌های بندِتُنبانی» معطوف شده است/ چنین فیلم‌هایی روی «فیلمفارسی‌» را سفید کرده‌اند!

فرشاد گل سفیدی در ششمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: فرشاد گل سفیدی کارگردان و فیلمبردار سینما در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در سینما و مدیریت بودجه های سینمایی گفت: تمام توجهات امروزه به فیلم های بندِتُنبانی و زیرشکمی معطوف شده است! من همین روز جمعه گذشته که فیلم «هتل» را در سینما دیدم از بچه ۱۲ ساله خودم خجالت کشیدم چرا که در این فیلم جمله ای گفته می شد و حرکتی با دست نشان داده می شد که هر کسی مفهوم کمر به پایینش را متوجه می شد!

کارگردان فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه جانب عدالت و انصاف در سینمای ما رعایت نمی شود. من روز جمعه گذشته در سینما آزادی شاهد بودم که فیلمی مانند «هتل» بالای ۱۳ سانس داشت اما فیلمی دیگر که در ژانر اجتماعی ساخته شده بود تنها یک سانس داشت. خوب بدیهی است وقتی یک فیلم فقط یک سانس دارد مخاطبی که در طول روز به آن سالن سینما مراجعه می کند مجبور می شود برود و فیلم کمدی را ببیند.

وی ادامه داد: باعث بهت است که اغلب سانس های سالن های سینما به فیلم هایی مانند «هتل» و «فسیل» اختصاص داده شده؛ من در این شرایط خوشحالم که فیلمم اکران نشده چرا که اگر فیلم من اکران می شد مطمئن هستم با این شرایط بعد از ۲ هفته از اکران پایین کشیده می شد چرا که مافیا در سینما رخنه کرده و حوزه اکران مافیای وحشتناکی دارد که همه اهالی سینما از آن آگاه هستند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «امپراتور جهنم» و «رسوایی» تصریح کرد: مسئولان به فیلم های خوب اجتماعی سانس نمی دهند بعد خیلی راحت می گویند از این فیلم ها استقبال نمی شود؛ بدیهی است وقتی یک فیلمی سانس و سالن مناسب در اختیار نداشته باشد از آن استقبال نخواهد شد. اگر قرار است عدالت در سینما رعایت شود همه فیلم ها باید برابر و هم تراز با هم سانس داشته باشند و سینماداران اجازه این را نداشته باشند که در سانس ها دخل و تصرف کنند.

این سینماگر متذکر شد: تمام توجهات امروزه به فیلم های بندِتُنبانی و زیرشکمی معطوف شده است! من همین روز جمعه گذشته که فیلم «هتل» را در سینما دیدم از بچه ۱۲ ساله خودم خجالت کشیدم چرا که در این فیلم جمله ای گفته می شد و حرکتی با دست نشان داده می شد که هر کسی مفهوم کمر به پایینش را متوجه می شد! واقعاً متأسفم برای تولید چنین فیلم هایی که روی فیلمفارسی ها را سفید کرده اند. کل ماجرای این فیلم چیست؟ قصه مردی است که همزمان با چند زن ارتباط دارد.

گل سفیدی خاطرنشان کرد: اگر از این فیلم ها استقبال می شود به دلیل تبلیغات فراوان در شبکه ماهواره ای «جم» است. شبکه «جم» همزمان دو پکیج ۲۵۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی برای تبلیغات فیلم های سینمایی در نظر گرفته که همه اهالی سینما از آن آگاه هستند. فیلم های سینمایی به راحتی با تبلیغ در این شبکه ها می توانند مخاطبانی را که خواهان دیدن فیلم های نازل هستند به سالن های سینما بکشانند.

وی تأکید کرد: کسانی که از فروش بالای این فیلم ها خوشحالند و عنوان می کنند سینما با این فیلم ها رونق گرفته است باید اندکی فکر کنند که رونق به چه قیمتی است؟ چرا فیلم من که بازیگرش سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر را از آن خود کرد امکان اکران ندارد؟ چرا پخش کننده فیلم من که هدایت فیلم است به جای پخش فیلم من به پخش یک کمدی روی آورده است؟ من از آقای خزاعی می خواهم برای احترام به استاد علی نصیریان هم که شده سبب ساز این شوند که «هفت بهار نارنج» به زودی اکران شود و بتواند به صورت منصفانه در سالن های سینما برابر با تعداد سانس هایی که فیلم های کمدی دارند اکران شود.

گل سفیدی در پایان این گفتگو افزود: اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند در سینمای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... تخته می شود. دیگر نه سرمایه گذاری رغبت به سرمایه گذاری برای تولید این فیلم ها می کند و نه مردم دیگر میلی بابت تماشای این آثار خواهند داشت. تا زمانی که تنها فیلم های بی ارزش در سینما مورد توجه قرار می گیرند و سینمای فرهیخته مظلوم واقع می شود ما نمی توانیم هیچ امیدی به بهبود شرایط داشته باشیم. من با احترام به همه دوستان سینماگرم عنوان می کنم که این فیلم ها و این قصه هایی که امروز در سینما کار می شود به هیچ عنوان کار فرهنگی نیست و اصلاً ارزش های مورد نظر ما در این فیلم ها دیده نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.