یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:

«المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» نیازمند نگاه مسئولانه‌تر اهالی سینماست!

مجید زین العابدین؛ سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان neshast-dabir-1.jpg

سینماپرس: مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی به المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، نوجوانان امروز را افرادی آرمان‌گرا و رویاپرور دانست که با تکیه بر هوشمندی و خوش‌فکری خود به‌واسطه سینما می‌توانند ایده و تصاویر مطبوع‌تری از نگاه خود و جهان پیرامون‌شان را بازگو کنند.

به گزارش سینماپرس، در متن این پیام آمده است:

«سینما، گذشته از وجوه فرهنگی‌ هنری خود، در بسیاری از جوامع که ایران نیز از آن مستثنی نیست، صورت تربیتی و انسان‌ساز دارد. هنری که به‌واسطه تنیدگی با سایر هنرها از تاثیرگذاری بسیاری برخوردار است و با توسل بر قصه‌پردازی و تصویرسازی می‌تواند نمایانگر حقیقت و هویت یک فرد، یک جامعه، یک نسل یا حتی تاریخ یک کشور باشد. تربیت و آموزش نوجوانان علاقه‌مند و دغدغه‌مند این سرزمین کهن برای قرار گرفتن در مسیر فیلم‌سازی آنچنان مهم می‌نمایاند که برآن شدیم تا به هفتمین دوره المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران جامه‌ای مستقل از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بپوشانیم.

از آن‌جا که نوجوانان آرمان‌گرا و رویاپرور هستند، با تکیه بر هوشمندی و خوش‌فکری خود به‌واسطه سینما می‌توانند ایده و تصاویر مطبوع‌تری از نگاه خود و جهان پیرامون‌شان را بازگو کنند. بنابراین، المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، علاوه‌بر شناخت هویت، فراگیری هنر و تعالی فرهنگ، بستر و فرصت مناسبی در زمینه حرکت نوجوانان به سمت قله‌های پیشرفت، آگاهی‌بخشی و افتخارآفرینی تعریف می‌شود.

این رویداد فرهنگی‌-تربیتی با شاخص قراردادن چهار محور «محرومیت‌زدایی فرهنگی»، «شناسایی و توانمندسازی نوجوانان مستعد»، «تربیت نسل فیلمساز آگاه» و «تربیت نسل فیلمساز پیشرو» پا در مسیر هفت سالگی نهاده است تا با اتکا بر هوش و شور و شعور نوجوانان آینده‌ساز این کهن مرز و بوم، رهِ مقصدِ بلندِ رسیدن گیرد.

روشن است که آورده گروه‌بندی نوجوانان و به دنبال آن داد و ستد فکری و تلاقی آرای ایشان در بستری چون المپیاد فیلم‌سازی، تمرین کار گروهی، آموزش شنیدن نظرات مختلف، تبادل آرا و در نتیجه تصمیم‌گیری برای رقم‌زدن بهترین اتفاق را به ارمغان خواهد داشت.

به هر روی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با همه سعی و تلاشی که در شش دوره گذشته بر آن گذاشته شد، امروز نیازمند حضور و حمایت سایر نهادها از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری نوجوانان و نگاه مسئولانه‌تر اهالی سینماست تا خود و نوجوانانش به نتیجه بهتر و فروغ بیشتری دست پیدا کنند.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.