یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

در هشتمین روز از «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»؛

«سایلنت هملت سایلنت» به سالن اصلی «تئاتر شهر» می‌آید/ «تالار وحدت» میزبان «لیلی و مجنون» می‌شود

تیاتر تیاتر فجر چهل و دو

سینماپرس: از جمله تغییرات جدول پخش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در روز هشتم اینکه «تروما» پس از چهار اجرای پیاپی در تالار وحدت جای خود را به «لیلی و مجنون» می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، قطار جشنواره تئاتر فجر از نیمه راه گذشته و بیشتر نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای اجرا شده‌اند. افرادی که اجراهای چند روز اخیر را از دست داده‌اند فقط سه روز دیگر فرصت دارند تا از ضیافت پررونق تئاتری‌ها در شهر تهران بهره‌مند شوند.

جدول برنامه‌های چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای امروز یکشنبه - ۸ بهمن ۱۴۰۲- اجراهای صحنه و خیابانی را به این شرح اعلام کرده است:

تالار وحدت

لیلی و مجنون به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی از ساعت ۱۹ در بخش مهمان با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر

سایلنت هملت سایلنت به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز ساعت ۱۷ با مدت زمان ۹۰ دقیقه در بخش مسابقه تئاتر ایران

تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر

خوشبختی در اودسا از داوود پورحمزه از ساعت ۱۸ با مدت زمان ۵۰ دقیقه

موضوع این نمایش داستان نامه‌ای است که برای یک پیرزن ارسال می‌شود، دختران همسایه نامه را دریافت می‌کنند و ادامه ماجرا ...

تالار شهید قشقایی مجموعه تئاتر شهر

بندار بیدخش به کارگردانی سامان شکیبا از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ در بخش دانشجویی

تالار سایه مجموعه تئاتر شهر

زیر و زبر به کارگردانی محسن حاج یوسفی از ساعت ۱۶

تالار دکتر ناظرزاده کرمانی

خانه‌های اجاره‌ای به کارگردانی مازیار رفعتی از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه

خانه‌های اجاره‌ای قصه زندگی یک زن تبعه افغان است که برای رضایت گرفتن از شاکیان شوهرش با کارفرمای ایرانی که ‌ولیِ دم است قراردادی نو امضا می‌کند. مستوره که به رسم سنت قصد دارد برای نجات خانواده‌اش از تنگنای قومیتی به وجود آمده صلح برقرار کند، ناگزیر است که درخواست طلاق دهد.

تالار استاد سمندریان

آنتیگونه به کارگردانی محمدرضا آگاه از ساعت ۱۸

آنتیگونه اثری اقتباسی از آنتیگونه سوفوکل است که محمدرضا آگاه در کلاژی چند پرده‌ای تلاش کرده روایت آنتیگونه، دختری که در برابر کرئون می‌ایستد، بر صحنه بازگویی کند. نمایش به شیوه‌ای تجربی و با بهره از بازی در بازی، تماشاگر را با مفاهیمی که از چند نمایشنامه مشهور برگزیده و دغدغه‌های اجتماعی روز، نزدیک و مواجه کند. در بخشی از نمایش از هوش مصنوعی نیز بهره برده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.