دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

مجید زین العابدین:

فارابی با سیاست شتاب‌دهندگی و تسهیل‌گری وارد عرصه تولید فیلم‌های سینمایی شد

مجید زین العابدین؛ سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان neshast-dabir-1.jpg

سینماپرس: مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در بازدید از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از خانه جشنواره در برج میلاد بازدید کرد و درباره برنامه‌های بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم فجر سال آینده توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره همکاری بنیاد سینمایی فارابی و حضور چشمگیر این نهاد در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: خوشحالم که جشنواره امسال پرشور برگزار می‌شود و حضور پررونق و ظرفیت حداکثری سینمای ایران را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: بنیاد سینمایی فارابی با سیاست شتاب‌دهندگی و تسهیل‌گری وارد عرصه تولید فیلم‌های سینمایی شد تا حداکثر بازیگران فعال در عرصه تولید اعم از کمپانی‌ها، نهادها و بخش خصوصی حضور داشته باشند که الحمدالله این اتفاق رقم خورد و امسال تولیداتی را به صورت مشترک با نهادهای مختلف و بخش خصوصی در جشنواره داریم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

زین العابدین درباره سیاست جدید بنیاد سینمایی فارابی که با نهادهای مختلف هم‌افزایی دارد و در ژانرهای مختلف، فیلم تولید می‌کند، توضیح داد: سیاست ما در بنیاد سینمایی فارابی تسهیل‌گری بود و افتخار می‌کنیم که نگاه ما تصدی‌گری به سینما نبوده است. ما باید ماموریت اصلی و نقش تاریخی که فارابی داشته را ایفا می‌کردیم بنابراین با این نگاه احساس کردیم حداقل سهم را با فیلم‌هایی داشته باشیم یا اگر فیلمی نیازمند حمایت حداقلی فارابی است، برای کمک به آن وارد عمل شویم تا آن فیلم تولید شود.

وی ادامه داد: در واقع میزان درصد مشارکت و میزان مالکیت برای ما مهم نبود بلکه رسیدن فیلم‌ها به جشنواره و شتاب گرفتن چرخه تولید سینمای ایران برای ما اهمیت داشت لذا اگر جایی احساس کردیم ۱۰ درصد نیاز است همان مقدار و جایی اگر ۲۰ درصد نیاز است، به همان اندازه کمک کنیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه این نگاه عالمانه و آگاهانه بوده است، افزود: ما این تصمیم را بر مبنای آگاهی گرفتیم و خوشحالیم با این سیاست به تولید فیلم‌های بسیار کمک کردیم و طرف‌های همکار زیادی داشتیم چرا که امروز همه بخش‌های فیلمسازی احساس می‌کنند منافع مشترکی با بنیاد سینمایی فارابی دارند و با آن همدل و همگام هستند و این مهم ترین دستاورد سیاست راهبردی امسال بنیاد سینمایی فارابی بود. در حوزه استراتژیک فرهنگی هم به موضوع عدالت فرهنگی فکر می‌کردیم و بر اساس این سیاست پیش رفتیم.

مجید زین‌العابدین درباره برنامه بنیاد سینمایی فارابی برای حضور در جشنواره سال آینده گفت: طبیعتا راهبرد ما حضور حداکثری برای تولید در سینما و تسهیل‌گری و حمایت به جای تصدی گری است. باید دید فیلمنامه‌هایی که ارائه می‌شوند و شرایط کارگردانان به چه شکلی است. امیدواریم شرایط مالی طوری باشد که مانند امسال آثار پرتعدادی در سینما داشته باشیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.