چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

مدیرعامل بنیاد عاشورا مطرح کرد؛

یکی از برنامه‌های ما پرداختن به فیلم‌های مستند، کودک و نوجوان و فیلم بلند است که اهداف امام حسین (ع) را نشان دهد

فیلم سینمایی «شور عاشقی»

سینماپرس: آیت‌الله محمدحسن اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با اشاره به ویژگی های فیلم «شور عاشقی» بیان کرد این فیلم گام اول برای ساخت فیلم‌های دیگری با موضوع عاشورا و امام حسین(ع) است.

به گزارش سینماپرس، آیت‌الله محمدحسن اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا روز گذشته (سه‌شنبه ۲۴ بهمن) در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم «شور عاشقی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داریوش یاری نشست.

آیت‌الله محمدحسن اختری پس از نمایش فیلم ضمن تأیید محتوا و ساختار فیلم «شور عاشقی» گفت: من از ابتدا در جریان ساخت این فیلم بودم و خوشبختانه امروز با یک اثر قابل قبولی مواجه هستیم. یک سال پیش داریوش یاری کارگردان فیلم «شور عاشقی» به بنیاد بین‌المللی عاشورا آمد و درباره این فیلم به گفت‌وگو نشستیم و با وجود اینکه ما در بنیاد امکانات خاصی نداریم به ایشان قول دادیم در مورد هر موضوعی که نیاز به پشتیبانی باشد ما حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با اعضای تیم فیلم «شور عاشقی» همراهی لازم را داشتیم و هرجایی که مشکلی در برخی سازمان‌ها یا مجموعه‌ها وجود داشت با رایزنی مشکلات را حل کردیم. در این میان با عتبه امام حسین (ع) رایزنی‌هایی برای ضبط فیلم صورت گرفت که آنها نیز نقش خوبی در کمک به اعضای این فیلم داشتند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با تمجید از فیلم «شور عاشقی» گفت: این فیلم گام اولی برای ساخت فیلم‌های دیگری با موضوع امام حسین (ع) است و خوشحال هستیم که فیلم «شور عاشقی» در جشنواره فیلم فجر رتبه آورد و امید است با همت سایر هنرمندان فیلم‌های دیگری را که مبلغ اهداف امام حسین(ع) باشد، تولید کنند.

اختری با اشاره به داستان و محتوای این فیلم گفت: در این فیلم مساله مهم این بود که شخص اول فیلم تلاش می‌کرد پیام حضرت زینب (س) و اسرای کربلا را به گوش دیگران برساند و در این مسیر حاضر شدند و گذشت کردند و این کار را انجام دادند و این برای ما پیروان اهل بیت (ع) بسیار مهم است که همیشه برای رساندن پیام اهل‌ بیت (ع) کوشا باشیم و این پیام‌ها را به گوش جهانیان برسانیم.

وی با تشکر از کسانی که در ساخت این فیلم نقش داشتند بر اکران و نمایش گسترده این فیلم‌ها تاکید کرد و افزود: بنده به عنوان یک مبلغ و طلبه معتقد هستم ما باید در این مسیرها بیشتر قدم برداریم و با بیان شیوه‌های مختلف پیام اهل بیت (ع) را به دنیا برسانیم.

اختری با اشاره به آمادگی همکاری بنیاد بین‌المللی عاشورا از هنرمندان و فیلمسازان گفت: بنیاد بین‌المللی عاشورا برای معرفی و شناساندن اباعبدالله (ع) و سیره ایشان به ویژه حرکت بنیادی عاشورا و درس‌هایی که این نهضت امروز برای جهان و بشریت دارد، بنا دارد از راه‌های مختلف، نهضت عاشورا را به خصوص برای مخاطب غیرمسلمان معرفی کند و در گام اول تلاش داریم برنامه‌هایی تصویری و دیداری همچون فیلم را خلق کنیم تا مفاهیم به خوبی به مخاطبان منتقل شود. در همین راستا یکی از برنامه‌های ما پرداختن به فیلم‌های مستند، کودک و نوجوان و فیلم بلند است که اهداف امام حسین (ع) را نشان دهد.

در این مراسم داریوش یاری تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «شور عاشقی»، مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و جمعی از مدیران سینمایی فارابی و بنیاد بین المللی عاشورا حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.