دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

کارگردان انیمیشن «شمشیر و اندوه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

امیدوارم مسئولان سینمایی کمی جدی تر به حوزه انیمیشن توجه کنند!

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

سینماپرس: مهرداد محرابی کارگردان که با انیمیشن «شمشیر و اندوه» در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت در خصوص وضعیت حال و چشم انداز آینده صنعت پویانمایی در کشور گفت: توجه مسئولان به انیمیشن در جشنواره فیلم فجر بسیار ناامید کننده بود. من امیدوارم واکنش های متعددی که نسبت به بی توجهی آن ها به حوزه انیمیشن شده اندکی راهگشا باشد و بتواند باعث توجه ویژه آن ها به این هنر-صنعت که امروزه در دنیا به صورت جدی به آن نگاه می کنند گردد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امسال جدا از جشنواره فیلم فجر که چندی قبل برگزاری آن را شاهد بودیم و در آن به آثار انیمیشن بی توجهی صورت گرفت به طور کل سال خوبی برای هنر-صنعت انیمیشن در کشورمان بود.

محرابی در همین راستا ادامه داد: فروش خوب انیمیشن «بچه زرنگ» و جایگاه بسیار خوبی که در گیشه سینماها پیدا کرد و میزان استقبالی که مخاطبان از آن به عمل آوردند نویدبخش آینده ای روشن برای آثار انیمیشن در کشور عزیزمان است و ما می توانیم به وضعیت انیمیشن در آینده بسیار امیدوار باشیم.

این انیماتور خاطرنشان کرد: هنر-صنعت انیمیشن هم در کیفیت دچار جهش شده و هم از نظر محتوایی پیشرفت داشته است. من بسیار خوشحالم که این روزها کارهای بیشتری در دست تولید است و قطعاً سال بعد می توانیم با تعداد آثار انیمیشن زیادتری در سینمای کشورمان روبرو شویم.

وی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه امیدوارم مسئولان سینمایی کمی جدی تر به حوزه انیمیشن توجه کنند تصریح کرد: توجه مسئولان به انیمیشن در جشنواره فیلم فجر بسیار ناامید کننده بود. من امیدوارم واکنش های متعددی که نسبت به بی توجهی آن ها به حوزه انیمیشن شده اندکی راهگشا باشد و بتواند باعث توجه ویژه آن ها به این هنر-صنعت که امروزه در دنیا به صورت جدی به آن نگاه می کنند گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.