دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸

وزیر ارشاد:

« انجمن آثار و مفاخر فرهنگی» و «بنیاد فارابی» ساخت فیلمی با موضوع «حکیم نظامی» را در دستور کار دارند/ امیدواریم مراحل پیش‌تولید آن سال آینده تمام شود

سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر؛ محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و بنیاد فارابی ساخت فیلمی با موضوع «حکیم نظامی» را در دستور کار دارند که امیدواریم مراحل پیش‌تولید آن سال آینده تمام شود و وارد مرحله تولید شود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه - ۲۱ اسفند- در حاشیه سومین آیین بزرگداشت حکیم نظامی که در تالار وحدت برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حفظ و حراست از مفاخر فرهنگی کشور اظهار داشت: از ابتدای دولت مردمی سیاست روشنی را در زمینه تجلیل مفاخر و مشاهیر بزرگ فرهنگی ایران آغاز کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هفته بزرگداشت حکیم نظامی اظهار داشت: در خیلی از کشورهای جهان رایزنی‌های فرهنگی همزمان این همایش را برگزار کردند، امسال هندوستان برای حکیم نظامی برنامه مستقل گرفته است و تاجیکستان هم به همین نحو برنامه ای را برگزار کرد.

اسماعیلی اظهار داشت: فارغ از این که این مفاخر بزرگ کجا به دنیا آمده اند و کجا از دنیا رفته اند مهم روح حاکم بر آثارشان و نگاه متعالی آنها است که همه اینها متعلق به ایران بزرگ فرهنگی است.

وزیر فرهنگ با بیان این که بزرگداشت حکیم نظامی برای سال سوم است که برگزار می شود، گفت: ایران فرهنگی مان را با مرزهای سیاسی که امروز شکل گرفته است به گذشته تسری نمی‌دهیم. از بخارا و سمرقند و بلخ تا غرب آسیا و چین و هندوستان همگی حوزه فرهنگی و تمدنی ایران عزیز است و ما اینها را میراث مشترک فرهنگی همه منطقه می دانیم و متعلق به ایران فرهنگی و منطقه ماست.

برگزاری اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای همسایه در ارومیه

اسماعیلی گفت: فردا یا پس فردا از مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک تهران رونمایی می شود. برای مولوی هم به زودی این کار اتفاق خواهد افتاد و در حال ساخت آن هستیم. به همین نحو، مناطق سه گانه‌ای را امسال به عنوان اقلیم فرهنگی اعلام رسمی کردیم. آذربایجان و زنجان و همدان که اینها مناطق ویژه فرهنگی هستند و این مناطق بر اساس هویت فرهنگی آنها نام‌گذاری شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ساخت اثر سینمایی با موضوع حکیم نظامی گفت: برای نظامی در زمان حاضر فیلمی را انجمن آثار و مفاخر با سازمان سینمایی بنیاد فارابی در حال بررسی و ساخت هستند که بتوانیم برای سال آینده کار پیش تولید آن را به پایان برسانیم و وارد مرحله تولید شود.

وی همچنین درباره تعاملات فرهنگی با کشورهای همسایه در سال آینده در پاسخ به سوال ایرنا گفت: به زودی برگزاری یک اجلاس مشترک با وزیران فرهنگ کشورهای همسایه را در ایام بهار سال آینده در ارومیه با همکاری استانداری آذربایجان غربی داریم و پیش بینی می کنیم وزرای فرهنگ کشورهای همسایه در آنجا حاضر شوند.

نظرات

  • ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۱:۲۸
    0 0
    که چی ؟ البته شبیه است : مجسمه های بی روح مثل حرفهای توخالی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.