جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

وزیر ارشاد:

در مساجد «خبرنگار» تربیت کنید/ استفاده جناحی، حزبی و سیاسی از «مساجد» ممنوع و خط قرمز ما است!

محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: وزیر فرهنگ گفت: استفاده جناحی، حزبی و سیاسی از مساجد ممنوع و خط قرمز ما است.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست معاونان و مدیران ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اهمیت مساجد در حوزه فرهنگ گفت: در مساجد جذابیت ایجاد می‌کردند، افراد قرآن حفظ می‌کردند، به حاضران جایزه می‌دادند و نوبت تکبیر در مسجد می‌گذاشتند، اکنون حوزه فرهنگ و هنر در اختیار ما است و باید آن را مردمی کنیم.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: باید به مردمی‌سازی فرهنگ و هنر از طریق حضور در مساجد، (به جز یکی دو شاخه هنری که حضورشان در مساجد مسائلی دارد) اهتمام داشت.

وی ادامه داد: بارها در جلسات گفته ام همه ما قرآن را در مساجد یاد گرفتیم. جای خوشنویسی در مساجد است؛ خوشنویسی آیات قرآن که تحولی در این حوزه ایجاد کرد نیز در مساجد باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: خبرنگاری به معنای مثلا حضور در خبرگزاری نیست که در روز خبرگزاری یا هر رسانه دیگری نیروهای خبری خود را افزایش دهد؛ بلکه این است که باید هر کانون یک محل داشته باشد. تا افراد بتوانند تولیدات خود را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در مساجد خبرنگار تربیت کنید. بچه‌ها و خبرنگارهایی که در مسجد بزرگ شوند. مسجد حس خدا است و برای ما مصونیت می‌آورد، مسجد خانه خدا است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: اگر ما دولت اسلامی را تشکیل می‌دهیم، نهضت امام است که مبتنی بر آرزوهای تاریخی مؤمنان برقرار شده و یک آرزوی ۱۴۰۰ ساله نهضمت پیامبر است که با قرآن و مساجد و حسینه‌ها پیروز شد.

وی تاکید کرد: در نهضت ما قرآن و عترت در کنار هم بودند و از هم جدا نشدند.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران تصریح کرد: مسجد سنگر پیروزی ما بود. روزهای انقلاب، مساجد محل حضور و اجتماع مردم بود که انقلاب پیروز شد؛ امنیت محله‌ها را مساجد تامین می‌کردند.

وی افزود: خدا آیت‌الله مهدوی کنی را بیامرزد که کمیته‌ها و انقلاب‌ها را در مساجد برپا کرد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: یادی کنیم از آیت الله امامی کاشانی که چند روزی است ایشان را از دست داده ایم و درجات والا و همنشینی با اولیا و شهدا و صالحان را برایشان خواستاریم.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: در خانه خدا رفت و آمد دل‌ها را نورانی می‌کند؛ ما باید خودمان پیشتاز باشیم تا بچه‌هایمان در آنجا به عنوان عکاس، هنرمند، خبرنگار، روزنامه نگار و... تقویت شوند.

وی ادامه داد: در هر شبکه اجتماعی داخلی مانند بله، ایتا، روبیکا و... باید ارتباط گیریم و یک شبکه قدرتمندی از مردم را پشت اهداف متعالی نظام بیاوریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استفاده جناحی، حزبی و سیاسی در مساجد ممنوع و خط قرمز ما است.

وی افزود: در ماجرای سیستان بلوچستان، باید از همه جای کشور فراخوان کمک و همراهی دهیم و مومن مسلمان ایده‌آل در تعریف تفکر اسلامی کسی است که بیشترین خدمت را به مردم می‌رساند و باید این کار را نهادینه کنیم. باید بازوی اصلی شورای فرهنگ عمومی، کانون مساجد باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.