شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

وزیر ارشاد:

به عنوان «متولی حوزه فرهنگ و هنر» خواستار فعال شدن یک جریان پویا و جوان در حوزه «انیمیشن» هستیم

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران؛ محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: ما در وزارت ارشاد بنا داریم که سینمای انیمیشن را فعال‌تر کنیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی گفت: خوشحالم که در این ایام پربرکت و در آستانه حلول ماه رمضان در آیین پایانی جشنواره حاضر شدم، خدای متعال را سپاسگزارم که فرهنگ و هنر در بهترین دوره تاریخی خودش قرار دارد و رونق در بالاترین حد خودش قرار دارد و ما در تمامی حوزه‌ها با حضور پررنگ هنرمندان و مخاطبان فعالیم. این نشان می‌دهد که جامعه ما یک جامعه چند هزار ساله فرهنگی است که در هر گوشه و کنار یک سرزمین کهن، استعدادهای پرفروغی وجود داد.

وی در این آیین که شامگاه روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: شعار دولت عدالت فرهنگی است و این بدان معناست که در تمام کشور امکان رشد و نمو برای جوانان وجود داشته باشد. دولت سعی دارد فعالیت‌های فرهنگی هنری و آموزشی را برای تمام دانش‌آموزان رقم بزند.

اسماعیلی کانون را یک سازمان هنر پایه دانست و گفت: کانون به خوبی به‌وظیفه خود عمل می‌کند و در طول سال جشنواره‌های متنوعی مانند پویانمایی، نمایش عروسکی، قصه‌گویی و... را برگزار می‌کند. ما در وزارت ارشاد بنا داریم که سینمای انیمیشن را فعال‌تر کنیم. خوشحالیم که این جشنواره با تصویب بنیاد پویانمایی هم‌زمان شد و ما شاهد فصل نویی در حوزه پویانمایی در ایران خواهیم بود که در حوزه‌های آموزشی و هنری از آن استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: درخشش در حوزه سینمای انیمیشن روزافزون است، نمونه آن هم انیمیشن «بچه زرنگ» است که توانست بالغ بر ۲میلیون مخاطب و نزدیک به ۶۵میلیارد تومان فروش داشته باشد. این نکته که می‌گویند گیشه صرفا برای سینمای کمدی است، با فروش‌های این انیمیشن نقض شد. از کانون ممنونیم که چرخه صنعتی «بچه زرنگ» را فعال کرده است، باید بتوانیم که شخصیت‌های متنوعی برای کودکان مانند «بچه زرنگ» و «پسر دلفینی» بیافرینیم که این مساله دور از دسترس نیست و کانون توانایی این مهم را در سال‌ها فعالیت خود نشان داده است.

وزیر فرهنگ در پایان سخنانش گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت هنرمندان سینمای انیمیشن و به عنوان متولی حوزه فرهنگ و هنر خواستار فعال شدن یک جریان پویا و جوان در حوزه سینمای انیمیشن هستیم.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.