پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

رییس سازمان سینمایی:

به نظر می‌رسد «عدالت فرهنگی» مورد نظر «دولت سیزدهم» تا حدی قابل قبول محقق شده

چهارمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ محمد خزاعی

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی کشور با انتشار متنی نوروزی از اهالی سینما برای تقویت حیات پرنشاط و مقتدرانه سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ دعوت کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، ابراز امیدواری کرد سینمای ایران در زمینه تولید و اکران، روزهایی پررونق و پر افتخاری را پیش رو داشته باشد.

در پیام رییس سازمان سینمایی آمده است:

«به نام خداوند آفریننده بهار و زیبایی

در آستانه ورود به سال جدید و فرا رسیدن بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن و ماه عبادت و بندگی، از خداوند متعال، بهترین‌ها را برای خانواده بزرگ و شریف سینمای ایران مسالت می‌نمایم.

همان گونه که همه سینمادوستان می‌دانند سالی پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشتیم و با تمام وجود کوشیدیم در کنار هم بر موانع و مشکلات چیره شویم و وحدت و همدلی را میهمان دل‌های اهالی سینما کنیم. چنان که به یاری خدا شاهد رونق استثنایی سالن‌های سینما و آشتی مخاطبان با فیلم‌های روی پرده بودیم و خانواده‌ها با رغبت و خیال راحت به تماشای آثار روی پرده نشستند.

رکوردشکنی پی در پی فیلم‌های روی پرده و سبقت مداوم آنها از یکدیگر و ایجاد رقابتی جذاب بین آثار سینمایی نشان داد که رشد چشمگیر تعداد تماشاگران و افزایش بیش از سیصد درصدی فروش سینما در یک سال و جهش مضاعف رشد و رونق اقتصاد سینما تحقق پذیر و دست‌یافتنی است. رونقی که حیات پر نشاط و مقتدرانه سینمای ایران را تضمین و به معیشت خانواده سینما کمک کرد.

شکی نیست تا رسیدن به وضعیت ایده ال راه زیادی در پیش داریم. به نارسایی‌ها در این حوزه آگاه هستم. قطعا، با هم دلی بیش تر می توانیم بسیاری از نارسایی‌ها را از سر راه برداریم و کمک کنیم تا رونق اقتصاد سینما، به نفع معیشت همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه قرار گیرد.

امسال، نهضت سینماسازی نیز ادامه یافت و در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران بر تعداد سالن‌های مجهز و مناسب افزوده شد.

به نظر می‌رسد عدالت فرهنگی مورد نظر دولت سیزدهم تا حدی قابل قبول محقق شده و سینمادوستان دور از کلان‌ شهرها هم فرصت تماشای آثار متنوع سینمای ایران را دارند.

در تولید فیلم، علاوه بر کمدی‌های مخاطب پسند، آثاری باشکوه با موضوع قهرمانان سال‌های دفاع مقدس، آثاری با مضامین اجتماعی، ورزشی، کودک و نوجوان، خانوادگی، تاریخ اسلام و تاریخ معاصر و غیره تولید شد که به مرور در معرض نمایش مخاطبان عزیز و علاقه‌مند سینما قرار خواهد گرفت تا از سبد متنوع تولیدات بهره‌مند گردند.

خانواده بزرگ، شریف و محترم سینما، به سنت نیکوی نیاکانمان در آستانه سال نو از درگاه خداوند متعال برای آنکه فرصت پا گذاشتن به سالی دیگر را به ما عطا کرد، سپاسگزاری کرده و برای همه شما عزیران، آرزوی سلامتی و سعادت دارم.

امید که در کنار شما و به پشتوانه مهر، شور و عشق شما به این سینمای پر افتخار، روزهای پیش رو سرشار از موفقیت برای سینما و دوستداران پرشمارش باشد و با همدلی و همگرایی بتوانیم گام‌های اساسی‌تر برای اعتلای بیشتر سینمای ایران برداریم.

سال نو مبارک باد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.