چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

معیارهای انتخاب داوران جشنواره فجر/

کاوه ایمانی: تدوینگر بازی خوب را می شناسد / جای عوامل فنی در داوری فیلم فجر خالی است

کاوه ایمانی

«کاوه ایمانی» تدوینگر سینما گفت:داوران همیشه ترکیبی از کارگردانان و تهیه کنندگان بوده است، اما باید ترکیبی از تمام صنوف باشد.

«کاوه ایمانی» تدوینگر سینما؛ درباره معیارهای انتخاب ترکیب داوران جشنواره فیلم فجر به سینماپرس گفت: داوران همیشه ترکیبی از کارگردانان و تهیه کنندگان بوده است، اما باید ترکیبی از تمام صنوف باشد. با اینکه کارگردان به کلیه رشته ها آشنایی دارد، اما در صورتی که تخصصی تر بخواهند نظر دهند باید از تمام طیف استفاده شود و همیشه شاهد یک ترکیب تکراری نباشیم.

تدوینگر «گشت ارشاد» ادامه داد: تدوینگر بازی خوب را می شناسد، در حقیقت جای عوامل فنی در داوری خالی است. امسال می توانند دو داور فنی هم به ترکیب اضافه کنند و چرخشی بین اصناف بهتر جواب خواهد داد.

ایمانی با تاکید بر اشراف کارگردان بر تمام حوزه ها یادآور شد: داوری ها باید تخصصی تر باشد، برای نمونه هفت کارگردان نمی توانند روی تمامی رشته های فیلم ها که به صورت فشرده می بینند رای دهند، اسکار برای هر رشته از کانون های تخصصی آن رای می خواهد، جشنواره کن هم در رشته های فنی برگزیده ای را اعلام نمی کند.

تدوینگر «روز سوم» درباره داوری های جشنواره فیلم فجر در رشته تدوین، خاطر نشان کرد: شاهد این بودم فیلمهایی که حق داشتند برگزیده شود،کاندید هم نشده اند، برخی فیلم ها هم با وجود اینکه لیاقت نداشتند موفق به دریافت سیمرغ شدند.

ایمانی درباره پیشنهادش به دبیر جشنواره گفت: برای سالهای بعد بخش بین الملل را حذف کنند و یک جشنواره بومی ایرانی را برگزار کنند، چرا که بخش بین الملل به جشنواره ضربه می زند.

کاوه ایمانی امسال در جشنواره فیلم فجر دو فیلم «چهار باندی» به کارگردانی محمدجعفر باقری‌نیا و «زیباتر از رویا» به کارگردانی محمدرضا رحمانی که در صورت تایید هیئت انتخاب متقاضی حضور در جشنواره هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.