شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

سینما در فضای مجازی/

آنلاین «خسته نباشید»!

خسته نباشید

راه اندازی سایت های فیلم حوزه هنری از اتفاق‌های خوبی است که از فیلم سینمایی «یه حبه قند» آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، راه اندازی سایت های فیلم حوزه هنری از اتفاق های خوبی است که از فیلم سینمایی «یه حبه قند» آغاز شد و با فیلم های بوسیدن روی ماه،حوض نقاشی و خسته نباشید ادامه پیدا کرد.

سایت فیلم «خسته نباشید» مدتی است به آدرس   www.khastenabashid.comآغاز به کار کرده است و کلیه وب گردی روی بخش های مختلف سایت در صفحه اول اتفاق می افتد که تصویر زمینه آن متعلق به چهار شخصیت اصلی می باشد که در کویر هستند.

در پایین عنوان بندی فیلم که از لوگوی فیلم برگرفته شده خطی ترسیم شده است که با کلیک روی هر قسمت از آن می توان به منوی اصلی سایت فیلم دسترسی داشت و منوی ابتدایی به "عوامل و بازیگران" اختصاص دارد که شامل معرفی عوامل به همراه پروفایل محسن قرائی،افشین هاشمی در مقام کارگردان و رضا میرکریمی در مقام تهیه کننده می باشد، اما المان گرافیکی خوبی که برای این سایت در نظر گرفته شده است این است که با کلیک روی هر شخصیتی که عکسش در پس زمینه وجود دارد، صفحه روی آن فوکوس می شود و باقی شخصیت ها به شکل فلو درمی آیند و در این قسمت می توان بیوگرافی هریک را مشاهد کرد اما می شد برای کلید Esc اسکریپتی نوشت که با زدن آن از این حالت خارج شد که در این سایت در نظر گرفته نشده است.

آیتم بعدی برای سایت فیلم خسته نباشید "خلاصه داستان" است که تنها به تعریف دو خطی داستان فیلم بسنده شده است، بخش گالری عکس شامل سه زیر منوی "گالری عکس فیلم،پشت صحنه،پوستر و تبلیغات" است که با کلیک روی هر زیرمنو می توان به عکس های مربوطه دسترسی داشت اما عکس های مربوط به پشت صحنه، پوستر و تبلیغات با وجود گذشت دو هفته نمایش هنوز به روزرسانی نشده است، در ضمن روی صفحه اصلی لینک "دانلود پوستر فیلم" وجود دارد که با کلیک روی آن می توان به پوستر فیلم با کیفیت عالی دسترسی داشت.

"تیزر و آنونس" بخش پایانی منوی این سایت است که تنها می توان به صورت آنلاین آن را تماشا کرد که نیازمند سرعت بالای اینترنت است و امکان دانلود وجود ندارد.

سایت فیلم «خسته نباشید» یک سایت استاتیک است که کاربر آن امکان ارتباط با عوامل و مدیر سایت را ندارد و صرفا ماهیت این سایت معرفی این فیلم به همراه عکس و آنونس آن است  و نبود بخش اخبار،دیدگاه کاربران در این سایت حس می شود.

ماهیت استاتیک سایت، این امکان را به طراح و عوامل آن می دهد که از بروز کردن سایت منصرف شوند و «زمان» شاخصه ای است که در این سایت در نظر گرفته نمی شود برای مثال چه اکنون که فیلم در اکران است به این سایت مراجعه شود و چه در سال آینده تفاوتی در محتوای این سایت وجود نخواهد داشت در حالی که این سایت می توانست همگام با فیلم جلو رود.

می توان تنها به سایت های فیلم به عنوان یک فرصت تبلیغاتی نگاه نکرد بلکه با پویا بودن آن به سایت فیلم به عنوان یک رسانه نگاه کرد که می تواند حداقل در زمان اکران آن همراه فیلم باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.