شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینما/7

چاری: آیا با تجهیزات سینمایی فعلی و فرهنگ عمومی می‌توان فوتبال را از استادیوم به داخل سالن‌ها آورد؟

سعید چاری*

سینماپرس: سعید چاری کارگردان سینما صبح امروز ۲۰ اردیبهشت در مورد اکران فوتبال در سالن های سینمایی گفت: برای اکران فوتبال در سینما باید موضوعات مختلفی را کارشناسی کرد. باید دید می توانیم مردم ایران را با نوع فرهنگی که دارند و تجهیزات سالن های سینما آماده آوردن فوتبال از استادیوم ها به سینماها بکنیم یا خیر؟

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس پیرامون اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها عنوان کرد: برای اینکه در استادیوم آزادی ورود خانم ها امکان پذیر باشد هنوز نتوانستند هیجانات افراد را هنگام تماشای بازی کنترل کنند. اکران فوتبال در سالن های سینمایی باید براساس یک برنامه کارشناسی صورت گیرد زیرا همانطور که گفتم فوتبال بازی بسیاری پر هیجانی است و باید دید چه تعداد سالن سینمایی ما توانایی و امکانات این را دارند که در مقابل اتفاقات غیر مترقبه تجهیز باشند.

وی افزود: از طرفی اگر افراد با خانواده برای دیدن فوتبال وارد سالن شوند، آیا اینقدر در بین مردم فرهنگسازی شده که حرمت حضور خانواده در سالن نگه داشته شود و اعضای خانواده با هر شرط سنی بتوانند بدون دغدغه به تماشای فوتبال بنشینند. اینها مسایلی است که اول باید برای آن پاسخ پیدا کنیم بعد وارد میدان اجرای آن شویم. از طرفی باید بررسی شود واقعا مردم و خانواده ها ساعت دو بامداد به سینما می روند؟

کارگردان فیلم «تنها صداست که می ماند» در مورد اکران فوتبال جام جهانی در سینما اذعان داشت: از طرفی ما بسیاری از فیلم ها را داریم که در سال فرصت اکران را نخواهند داشت و اگر برنامه ریزی شود که در سینماهای درجه یک و پر مخاطب فوتبال نمایش داده شود قطعا فیلم های سینمایی ضربه می خورند. حتی اگر بعد از آخرین فیلم، فوتبال نمایش داده شود بازهم می توان از این زاویه دید که این سانس می توانست سانس اضافه برای یک فیلم پرفروش باشد.

چاری اظهار داشت: طبیعی است که وقتی اکران فیلم در استادیوم به جای سالن صورت گیرد حاشیه هایی دارد، نمایش فوتبال هم در سالن سینما قطعا با موضوعات فرعی و حاشیه ای همراه خواهد بود. شما نمی توانید در خانه پای تلویزیون خانواده خود را کنترل کنید تا در هنگام پخش فوتبال فوران هیجانات نداشته باشند چه رسد به تعداد بالای افراد در یک سالن.

وی ادامع داد: به هر حال کاربری سالن و استادیوم متفاوت است هیچ فردی هنگام دیدن پرهیجان ترین فیلم فریاد نمی زند، از جایش بلند نمی شود و پس از تماشای فیلم هم ازدحامی خارج از سالن نخواهد بود. پس اگر برنامه ای برای اکران فوتبال در سالن های سینمایی دارند باید فاکتورهای زیادی را در سینما به استادیوم نزدیک کنند. این فاکتورها ورودی و خروجی سالن ها، صندلی، سیستم کنترل حریق و بسیاری از موضوعات دیگر را شامل می شود.

سعید چاری در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: به نظر من این طرح نیاز به کارشناسی دقیق تری دارد و حتماً باید طیف ها و گروه های مختلف با هم تبادل نظر کنند تا به یک برنامه جامع برسند که اگر قرار است این طرح اجرا بشود به درستی کامل اتفاق افتد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.