یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها/8

راست گفتار: باید مردم را با سینما آشتی داد حتی اگر جشن عروسی در سالن سینما برگزار شود!

کاظم راست گفتار درغرفه خبرگزاری سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: کاظم راست‌گفتار کارگردان سینما صبح امروز ۲۱ اردیبهشت ماه گفت: واقعیت این است که مردم به دلایل مختلف با سینما قهر کرده‌اند و سینما رفتن باید به نوعی عادت مردم شود حتی اگر جشن عروسی در سالن‌های سینما برپا شود.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در ادامه گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها اظهار داشت: به نظر من هر چیزی که مردم را به سالن های سینما جلب و علاقه‌مند کند و لحظات شاد و مفرحی را برایشان رقم بزند باید از آن استقبال کرد.

کارگردان «چک» تصریح کرد: امروزه همه جای شهر تهران شلوغ است. از نانوایی بگیر تا پارک و حتی در پیاده‌روها هم که قدم می زنیم شلوغ است، تنها جای خلوت تهران سالن سینماها است، حالا این سالن با چه کیفیت و هزینه‌ای ساخته شده است بماند اما فاجعه اینجاست که در سالنی که گنجایش ۵۰۰ نفر را دارد گاهی فقط ۱۰ نفر به تماشای آثار سینمایی می‌نشینند! باید کاری کنیم تا مردم با سینما و در سینما همنفس شوند لذا این کار را به فال نیک می‌گیرم.

وی اضافه کرد: پخش فوتبال در سینماها می تواند یک جنبه تبلیغاتی برای سینما داشته باشد و مردمی که فیلم های سینمای ایران را دنبال نمی کنند با حضور در سالن به بهانه فوتبال با فیلم های سینمایی و فضای دیدن فیلم در سالن سینما بیشتر نزدیک می شوند. پس اشکالی ندارد اگر فوتبال در سینماها نمایش داده شود.

این هنرمند خاطر نشان کرد: تخلیه شادی و هیجانات ناشی از برد ایران در مسابقات جام جهانی در سینما به عنوان یک محیط فرهنگی و با حضور خانواده تبدیل به یک رفتار هنجار در جامعه خواهد شد، اما اگر همین واکنش ها در خیابان ها بروز پیدا کند و با توجه به اینکه کنترل آن در خیابان ها سخت تر است، تبدیل به یک ناهنجاری اجتماعی می شود.

این کارگردان در مورد اینکه آیا جمعیتی که به سینماها می آیند را می توان  کنترل کرد، توضیح داد:  کنترل این افراد ساده تر از یک استودیوم صد هزار نفری است  و به راحتی می توان بر این افراد نظارت کرد. باید بدانیم که برای تشویق مردم به سینما رفتن یکی از راه ها همین برنامه های جانبی است که سینماداران طرح آن را می دهند.

وی ادامه داد: آشتی دادن مردم با سینما کار بزرگی است و پخش فوتبال حتی بسیاری از کارگردانان سینما را به میان مردم در سینما می کشاند. سینماهای ما اگر با پخش فوتبال رونقی بگیرد هیچ اشکالی ندارد. فقط باید این موضوع مدیریت شود و فکر می کنم این اتفاق هم خواهد افتاد زیرا خود سینمادار هم برای حفظ سالن ترجیح می دهد که ازدحامی که باعث آسیب دیدن سینما شود به وجود نیاید.

این کارگردان تصریح کرد: برخی از کارگردانان دچار تعصباتی هستند که فکر می کنند سینما باید فقط فیلم نشان دهد و اگر این اتفاق نیافتد به فیلم ها ضربه می خود اما واقعا اینطور نیست. با پخش فوتبال در سینما می توانیم امیدوار باشیم فیلم ها آسیبی نمی بینند و کاربری سینما هم تغییر نخواهد کرد.

کاظم راست گفتار در پایان این گفت وگو مورد اینکه در صورت پخش فوتبال های جام جهانی در سینماها فیلم‌های اکران متضرر نخواهند شد نیز توضیح داد: مسلماً این فیلم‌ها سود هم می‌کنند. چون قانونی هست که معادل پول صندلی‌ها به صاحبان اکران برگردانده می‌شود پس برایشان منفعت هم دارد. پس بگذاریم طرح‌هایی که موجب آشتی مردم با سینماها می‌شود با تمام توان اجرا شود و بختک سینمای خانگی که به گمان من سرمنشاء نابودی سینمای ایران و سرآغاز بسیاری از معضلات اجتماعی‌ست کمی از توش و توان بیفتد  و شاید سینما رفتن دوباره در سبد خانواده‌های ایرانی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.