سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

با تأکید بر لزوم افزایش بصیرت مسئولان و هنرمندان مطرح شد:

سینمای امروز سرشار از آثار مبتذل، سیاه، تلخ، ضد ارزشی و مروج اسلام آمریکایی شده است/ باید برای آینده فکر و استراتژی داشت/ چرا سینما از جامعه عقب تر است؟

سلطانیان-بیدل-مهام-عظیمی میرآبادی-سیدزاده-سعدی-سربخش-الماسی

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی در پی تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا عنوان نمودند مسئولان و مدیران فرهنگی به جای توجه به تولید آثار روشنفکرمآبانه و پیروی از جریان سینمای غرب و حمایت از آثار تلخ و سیاه نما، حمایت خود را در جهت آثار دغدغه مند و در راستای منافع نظام و انقلاب اسلامی گسیل نمایند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس با رویکرد فرهنگی وجهانی انقلاب اسلامی می بایست سینمای ایران نیز در سطح جهان را با آثار دینی و انسانی و معنوی شناخته می شد و از سینمای ایران همیشه چنین انتظاری وجود دارد اما متاسفانه تصویری که با سینمای ایران به جهان مخابره می شود با حقیقت ذاتی پیام فرهنگی انقلاب فاصله ای بس گسترده دارد. متأسفانه مدیران فرهنگی در کشور ما به خصوص طی سال های اخیر ثابت کرده اند که چندان توجهی برای تولید آثار فرهنگی مناسب برای مقابله با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ندارند و شاید به همین خاطر است که مدت ها است سینماگران فعال و دغدغه مند نسبت به نظام و آرمان های های انقلاب اسلامی را خانه نشین کرده اند!

سینمای ایران مدتی است که به طور کل تحت سیطره افراد خاصی است که تجربه ثابت کرده دغدغه شان حمایت از افکار روشنفکرانه، سیاه نمایی، ترویج غرب زدگی و... است. اینک دیگر وقت آن رسیده با توجه به تأکیدات مهم مقام معظم رهبری بساط این نااهلان برچیده شود و سینما و به طور کل حوزه فرهنگ و هنر کشور تحت مدیریت جریان های انقلابی و ارزشی قرار گیرد.

در همین رابطه ۸ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان: اسماعیل سلطانیان، داود بیدل، علی مهام، مهدی عظیمی میرآبادی، سیدسعید سیدزاده، سعید سعدی، علیرضا سربخش و جهانگیر الماسی با ما به گفتگو نشستند که ماحصل این گفتگوها برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی سینماپرس در ذیل نقل شده است.

سلطانیان: هیچ مساله ای در تاریخ ماندگار نمی ماند مگر آنکه با فرهنگ و هنر مزین شود/ در حال حاضر سینما بسیار از جامعه عقب تر ایستاده است!

اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما و تلویزیون در پی پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سرلشکر قاسم سلیمانی درباره پایان سیطره داعش و تأکید ایشان مبنی بر عدم غفلت از دشمن و انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: امیدوارم برای اولین بار مسئولان و مدیران فرهنگی فرمایشات مقام معظم رهبری را به درستی بفهمند و آن را عملی کنند چرا که این اولین باری نیست که ایشان نسبت به انجام امور فرهنگی بصیرت افزا هشدار می دهند اما مسئولان با بی تفاوتی از کنار این فرمایشات می گذرند! رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تدبیر، درایت و هوشمندی به صورت کاملاً آگاهانه بارها در رابطه با مسأله فرهنگی در کشور هشدار داده اند اما اسفا که مسئولان همیشه و همواره با بی تفاوتی از کنار دغدغه مندی و فرمایشات ایشان گذر کرده اند و هیچ تلاشی برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه، ترویج دین و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی از طریق کارهای فرهنگی و... انجام نداده اند.

بیدل: متأسفانه ما از لحاظ فرهنگ سازی و انجام کارهای فرهنگی در رابطه با پدیده های شومی مانند داعش به شدت عقب افتاده ایم

داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون در پی پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سرلشکر قاسم سلیمانی درباره پایان سیطره داعش و تأکید ایشان مبنی بر عدم غفلت از دشمن و انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: متأسفانه ما از لحاظ فرهنگ سازی و انجام کارهای فرهنگی در رابطه با پدیده های شومی مانند داعش به شدت عقب افتاده ایم و طی سال های اخیر هیچ اقدام موثر و مثبتی در سینما و تلویزیون در رابطه با تولید فیلم ها و سریال های مرتبط با این موضوع ویژه ندیدیم و این بسیار مایه تأسف است. رسانه های بزرگ و مهمی مانند سینما و تلویزیون در هر جامعه ای موظفند تا بر اساس منافع حکومت ها و کشورهای شان مبادرت به تولید آثار کنند و همه مردم جامعه را نسبت به موقعیت های حساسی که می تواند زندگی و آینده آن ها را تحت الشعاع خود قرار دهد آگاه سازند. در واقع سینما و تلویزیون بایستی مانند یک مدرسه ذهن عمومی جامعه را نسبت به اتفاقاتی که در آینده قرار است رخ بدهد آماده کند و این اتفاقی است که ما در تمامی دنیا شاهد آن هستیم.

یک تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با ما:

مسئولان سینمایی طی سال های اخیر ثابت کردند فقط شعار حمایت از آثار ارزشی می دهند/ سینمای ایران سرشار از فیلم های مبتذل، سیاه، تلخ و ضد ارزشی شده است!

لی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی تاکید رهبر معظم انقلاب بر عدم غفلت از دشمن و انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: مسئولان سینمایی طی سال های اخیر ثابت کرده اند فقط شعار حمایت از آثار ارزشی سر می دهند و به همین دلیل هیچ اعتمادی به آن ها نیست که در راستای تولید آثار ضد داعشی گام جدی و اساسی بردارند و به همین دلیل هنرمندان و سینماگران دلسوز و دغدغه مند نسبت به این موضوعات استراتژیک بایستی با سازمان ها و ارگان های دیگر برای تولید آثار خود رایزنی کنند. فیلم های تولید شده در سینمای ایران طی ۴-۵ سال اخیر نشان از آن دارد که مسئولان فرهنگی کشور هیچ گونه دغدغه ای راجع به کار در رابطه با مسائل ارزشی و استراتژیک ندارند؛ در واقع آن ها ثابت کرده اند که هیچ اعتقادی برای کار در این موضوعات ندارند و به همین دلیل است که طی این سال ها کمتر اثر ارزشی و ماندگاری را در سینمای کشور شاهد بوده ایم.

مهدی عظیمی در گفتگو با سینماپرس:

لازمه بصیرت افزایی در حوزه هنر و سینما افزایش بصیرت مسئولان و هنرمندان است/ متأسفانه ما در حوزه فرهنگی فکر و استراتژی برای آینده نداریم

مهدی عظیمی میرآبادی در پی تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: لازمه بصیرت افزایی در حوزه هنر و سینما افزایش بصیرت مسئولان و هنرمندان است؛ در واقع اگر آن ها با مطالعه و توجه به اتفاقات پیرامون شان سعی کنند تا بصیرت شان را افزایش دهند قطعاً آثاری که تولید می کنند نیز می تواند برای جامعه داخل و خارج از کشور باعث افزایش بصیرت شود. یکی از مهمترین اتفاقاتی که ما در کشورمان با آن درگیر هستیم این است که اغلب هنرمندان ما خودشان را با مسائل روز درگیر می کنند و نگاهی به فردا و آینده ندارند. هنرمند اگر می خواهد اثرش باعث بصیرت افزایی در جامعه شود بایستی خود را از نگاه روز و روزمرگی نجات دهد و کمی به آینده توجه داشته باشد.

سیدزاده: باید در راستای ترویج نهضت مقاومت جهان اسلام گام های اساسی برداریم/ مسئولان فرهنگی در ارتباط با داعش چه کرده اند؟!

سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سرلشکر قاسم سلیمانی درباره پایان سیطره داعش و تأکید ایشان مبنی بر عدم غفلت از دشمن و انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: شرم آور است اگر مسئولان و هنرمندان در رابطه با پدیده هایی همچون داعش مبادرت به تولید آثار فرهنگی نکنند و دست روی دست بگذارند تا مجدداً دشمنان اسلام و ایران اسلامی دست به کار شوند و در منطقه جولان دهند! بنده پیروزی بزرگ پایان سیطره داعش منحوس را به یکایک ملت شریف و صبور و قهرمان ایران زمین و همچنین ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای (ره) و فرزندان برومندش مانند حاج قاسم سلیمانی که به راستی پهلوان و قهرمان ملی ما است تبریک عرض می کنم اما ضمن عرض این تبریک تأکید می کنم که عمیقاً بسیار متأسفم که ما آنچنان که باید و شایسته است در حوزه فرهنگی هیچ کار عملی، شایسته و درستی انجام نداده ایم و طی این سال ها در رابطه با تولید فیلم های مرتبط با داعش و دشمنان اسلام و ایران کوتاهی کرده ایم.

سعدی: مدیران سینمای کشور همت لازم برای تولید و عرضه آثار سینمای ارزشی را ندارند/ عدم شناخت دقیق باعث تولید آثار دم دستی شده است

 سعید سعدی تهیه کننده سینما در پی پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سرلشکر قاسم سلیمانی درباره پایان سیطره داعش و تأکید ایشان مبنی بر عدم غفلت از دشمن و انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: متأسفانه مدیران سینمای کشور همت لازم برای تولید و عرضه آثار سینمای ارزشی را ندارند و لازم و ضروری است که در زمانه امروز تلاش و حرکت جدی تری برای تولید فیلم های ارزشی و استراتژیک از خود نشان دهند. متأسفانه عدم سیاست گذاری های صحیح و مناسب در سینما باعث شده تا ذائقه مخاطبان نیز دچار تحول شود؛ این باعث ناراحتی است که فیلم های ارزشی و دفاع مقدسی در زمان تولیدشان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و در زمان اکران شان مصیبت برایشان بیشتر می شود و مخاطبان هم از فیلم های شان حمایت نمی کنند.

سربخش: متأسفانه در سینما با انبوهی آثار مواجهیم که مصداق بی بصیرتی مدیران فرهنگی است/ ترویج اسلام آمریکایی در آثار فرهنگی دل را به درد می آورد

علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در پی پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سرلشکر قاسم سلیمانی درباره پایان سیطره داعش و تأکید ایشان مبنی بر عدم غفلت از دشمن و انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: متأسفانه در سینمای کشور ما با انبوهی آثار مواجهیم که مصداق بی بصیرتی مدیران فرهنگی و سینماگران هستند و از طرف مقابل تولید آثار فرهنگی بصیرت افزا به کمترین میزان خود رسیده است و همین امر باعث شده تا مقام معظم رهبری مثل همیشه دغدغه مندانه و دلسوزانه توصیه به تولید کارهای فرهنگی بصیرت افزا کنند.

الماسی: روش های استعمار نو عوض شده و نیاز به افزایش بصیرت در مدیران و فعالان فرهنگی دارد/ یکی از قابل شناسایی ترین جلوه های هنر انقلاب توجه به مقاومت اسلامی است

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در پی پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سرلشکر قاسم سلیمانی درباره پایان سیطره داعش و تأکید ایشان مبنی بر عدم غفلت از دشمن و انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: روش های استعمار نو نسبت به گذشته عوض شده و همین اتفاق نیاز به افزایش بصیرت در جامعه و نیروها و مدیران و فعالان فرهنگی دارد و همه هنرمندان، سینماگران، مسئولان و مدیران دلسوز در جمهوری اسلامی ایران باید با تدبیر و درایت ویژه باعث افزایش بصیرت آحاد مردم شوند. هر نوع فعالیت فرهنگی و نمایشی که در حوزه ارتباطات جمعی و رسانه ای باشد اگر آگاهی و دانایی و شناخت و همان واژه بصیرت را ایجاد و ایجاب کند و اسباب ایجادش را فراهم کند در زمره کارهای بصیرت افزا قرار می گیرد و ما باید تمام تلاش مان را به کار ببریم تا به خصوص در سینمای کشور مباردت به تولید این گونه آثار کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.