جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

بی توجهی جشنواره فجر به فیلم اولی ها/۷

شمس: حذف جوانان سینما را دچار «تقلید» و «تکرار» می کند و آینده سینمای کشور را دچار مخاطره می سازد

روح انگیز شمس

سینماپرس: روح انگیز شمس کارگردان سینما در پی حذف بخش «نگاه نو» در جشنواره فیلم فجر و بی توجهی به فیلم اولی ها در این رویداد سینمایی گفت: حذف جوانان سینما را دچار «تقلید» و «تکرار» می کند و آینده سینمای کشور را دچار مخاطره می سازد و نباید با اعمال سلیقه های شخصی برخی مدیران که منجر به بی توجهی نسبت به جوانان می شود به استقبال تأثیرات بد برای آینده سینمای کشور رفت.

کارگردان فیلم سینمایی «دخترعمو و پسرعمو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه ما در کشورمان استعدادهای درخشان و ناب کم نداریم و باید همواره از ایده ها و استعدادهای ناب حمایت کنیم؛ سینما هنری رو به رشد است و نیاز به حضور جوانانی دارد که بر اساس قواعد روز تکنیکی سینمای جهان مبادرت به ساخت فیلم کنند. این جوانان باید همواره مورد حمایت مدیران و مسئولان سینمای کشور باشند و بخش خصوصی و دولتی باید حمایت بسیار جدی از آن ها داشته باشد.

وی ادامه داد: من بسیار متأسفم از اینکه بخش مهم «نگاه نو» به دلیل اعمال سلیقه های شخصی برخی از مدیران و سیاست گذاران جشنواره به طور کامل حذف شده است. این بخش یکی از مهمترین بخش های جشنواره فیلم فجر بود که موجب شناسایی استعدادها و توجه به نسل آینده ساز سینمای کشور می شد. از این رو موکداً تأکید می کنم بی توجهی به فیلم های اول نباید تبدیل به یک قاعده و سیاست شود و مسئولان و مدیران سینمای کشور باید بر اساس مصالح و منافع سینما گام برداند و نگذارند اعمال سلیقه دبیران جشنواره فیلم فجر و یا هر شخص و گروه دیگری باعث نادیده گرفته شدن جوانان شود.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ایده های نوی سینماگران جوان کمک می کند تا مخاطبان امروزی و نسل جوان کشور میل بیشتری برای سینما رفتن پیدا کنند؛ حضور جوانان می تواند موجبات پرشور شدن جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور را فراهم سازد و نباید با بی تدبیری مفرط جوانان را از سینمای کشور حذف کرد.

شمس در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه متأسفانه طی سال های اخیر نه تنها در جشنواره فیلم فجر که در بخش اکران هم نسبت به فیلم های اول اجحاف صورت می گیرد اظهار داشت: متأسفانه برخی از سینماداران که خود را همه کاره سینمای کشور می دانند موجبات حذف فیلم های اول از چرخه اکران سینماها را فراهم می آورند و این اتفاق باعث یأس فیلمسازان اول شده و سینمای کشور را به شدت دچار عقبگرد می کند اما متأسفانه هیچ مدیر و مسئولی هم پیدا نمی شود که تدبیر جدی برای این زمینه داشته باشد و دست سینماداران را از دخالت در اکران آثار کوتاه کند.

برنامه ریز مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم مدیرانی که مرتباً در مصاحبه ها و گفته های شان دم از حمایت از جوانان می زنند و شعار «جوانگرایی» سر می دهند در عمل هم اندکی از جوانان حمایت کنند و نگذارند که استعدادهای جوانان کشور بیش از این نادیده گرفته شود و این بخش مهم با بی مهری روبرو شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.