جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

دیدگاه هنرمندان درباره سریال های نوروزی/۵

شریفی: جای جوانان، تفکرات و اندیشه های نو در سریال های مناسبتی خالی است/ مخاطب را با برنامه های ایرانی-اسلامی آشتی دهیم

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون پس از اتمام پخش سریال های نوروز ۹۷ گفت: جای جوانان، تفکرات و اندیشه های نو در سریال های مناسبتی خالی است و این مسأله ای است که متأسفانه مدیران تلویزیون چندان به آن اهمیتی نمی دهند و به همین علت ما همه ساله در ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و... شاهد پخش سریال های تکراری هستیم!

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً با ساخت سریال های مناسبتی بسیار موافقم و معتقدم که این بسیار خوب است که ما در ایام مختلف و به مناسبت های مختلف برای مردم سریال تولید کنیم اما این سریال ها نباید تنها به دست عده معدودی افراد ساخته شوند و همیشه یک عده نیروی ثابت برای ساخت این نوع سریال ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر عدم برنامه ریزی های قبلی و تولید عجله ای باعث افت شدید کیفیت سریال ها می شود و این اصلاً صحیح نیست که چند ماه مانده به نوروز ساخت یک سریال تصویب شود؛ یک سریال برای پختگی نیازمند ماه ها تحقیق و پژوهش و برنامه ریزی است و حداقل باید از یک سال قبل از پخش تولید آن اثر آغاز شود.

این تهیه کننده سپس با بیان اینکه «پایتخت ۵» تکرار مکررات و به یک اثر رادیویی تنزل کرده بود اظهار داشت: من متأسفم که ما سال به سال به جای یک روند رو به رشد و رو به جلو شاهد یک نوع عقبگرد هستیم؛ متأسفانه نه این سریال و نه سایر سریال های دیگر علیرغم آنچه بیان می شود نتوانستند نظرات مثبت مخاطبان را به سوی خود جلب کنند. بنده شخصاً از بسیاری از دوستان و اطرافیانم که در مورد سریال های نوروزی سوأل کردم نظر هیچ کدام شان نسبت به این سریال ها مثبت نبود.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «زاویه هفتم» تأکید کرد: :ما باید با تولید سریال های با کیفیت که از داستان های پرکشش و جذاب و همچنین تولید قوی بهره می برند مخاطب را از ماهواره ها دور کرده و او را مجدداً با برنامه های سالم اما جذاب ایرانی- اسلامی آشتی دهیم. برنامه های تولید شده در تلویزیون کشور باید به حدی جذاب باشد که مخاطب را جلوی تلویزیون میخکوب کند اما متأسفانه با وجود شوراهای متعددی که برای ساخت برنامه های تلویزیونی در سازمان صدا و سیما وجود دارد ما همواره شاهد «فیدبک» های بسیار ضعیفی هستیم که نشانگر آن است که مخاطب ایرانی این گونه برنامه ها را نمی پسندد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.