چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

نقش رسانه‌ها در ترویج حجاب در جامعه/۳

معصومی: امروزه در سینما دیگر مسأله ای به اسم عفاف وحجاب نداریم/ سینما می تواند نقش بسیار موثری در ترویج عفاف و حجاب داشته باشد

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با هفته عفاف و حجاب در رابطه با نقش رسانه ها به ویژه سینما در ترویج حجاب در جامعه گفت: من بسیار متأسفم که باید بگویم امروزه ما در سینما دیگر مسأله ای به اسم عفاف و حجاب نداریم!؛ قبل از انقلاب اسلامی شرایط زمانه طوری ایجاب می کرد که بسیاری از هنرمندان مجبور به بی حجابی بودند و علیرغم میل شان برای گذران زندگی بدون حجاب جلوی دوربین ظاهر می شدند اما با وقوع انقلاب اسلامی سینمای ما سینمایی شد که قرار بود در آن مبانی اسلامی مد نظر قرار داشته باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «گل های داوودی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما رسانه بسیار کلیدی و مهمی است و نقش بسیار موثری در حوزه ترویج عفاف و حجاب می تواند داشته باشد. من بارها شاهد آن بوده ام که اگر به خانمی جوان ایراد گرفته می شود که چرا پوشش بد و یا آرایش غلیظ دارد می گوید که در سینما هم وضعیت به همین شکل است!
وی ادامه داد: خوشبختانه تلویزیون طی تمامی سال های پس از انقلاب اسلامی عملکرد بسیار مناسبی در این زمینه داشته و خطوط قرمز را به خوبی رعایت می کند و مسئولان آن هرگز اجازه نداده اند تا بی حجابی و بی عفتی در تلویزیون جایی داشته باشد اما متأسفانه سینما مانند تلویزیون رفتار نکرده به نحوی که امروزه ما نشانی از عفاف و حجاب در آثار سینمایی نمی بینیم. این وظیفه سینما و مسئولان سینمایی کشور است که حجاب برتر را تبلیغ و ترویج کنند و جامعه را به سمت انسانیت و اسلامیت هدایت کنند.  
معصومی سپس با تأکید بر اینکه مدیران سینما همانند مدیران رسانه ملی باید خطوط قرمز جدی تری روی فیلم ها اعمال کنند تصریح کرد: این بسیار دردآور است که ما در سینمای کشورمان نشانی از حجاب صحیح و اصولی نمیبینیم؛ تصویری که امروز از جامعه ما به جهان مخابره می شود مطابق با عنوان جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که متأسفانه به دلیل کم کاری، بی اعتقادی و یا بی تدبیری مسئولان ذیربط فرهنگی و هنری ما از اصل اساسی اسلام که حفظ حجاب است دور شده ایم و روز به روز بیشتر در دام خواسته ها و امیال دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی گرفتار می شویم.
این هنرمند در پایان این گفتگو متذکر شد: امیدوارم هرچه سریع تر با دخالت فوری نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور شاهد بهبود این شرایط تأسف بار باشیم و روزی را ببینیم که سینمای ما در راستای اسلام حرکت می کند.

نظرات

  • رضا ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۲:۱۳
    3 2
    سلام بر خانم معصومی عزیز از حس دلسوزانه شما در این مورد بسیار تشکر میکنم ..ای کاش مسئولان نظام و دوستان به اصطلاح تدبیر و امید در این مورد غیرت و جدیت به خرج میدادند تا شاهد نباشیم نوامیس من و شما به راحتی طعمه بیگانگان شده و بی حجابی و بدحجابی رو سرلوحه و کلاس کارشون قرار بدن...بی غیرتی و بی مبالاتی تاکجا؟؟؟
  • نرگس بانو ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۲:۳۲
    3 1
    آفرين به شما خانم معصومي عزيز كه با وجود هجمه هاي بي اندازه ي مخالفان فكري تان، از حجاب و عفاف و اسلام سخن ميگوييد. والله اين دوره زمونه سخن گفتن از مقدسات اسلامي خيلي شجاعت ميخواهد....
  • ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۲:۴۷
    2 1
    خدا حفظشون کنه
  • reza ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۲۲:۰۰
    0 0
    کسی که اعتقاد داشته باشه نمیاد به خاطر سینما و شهرت اندک در سینمای ضعیف ایران به اجبار بی حجاب بشه. سر پیری... قضاوت کار درستی نیست، اما نه تا زمانی که کسی قضاوت می کند...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.