نمایش همه
  • آرم فجر35 ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۲۲:۲۵

    نامزدهای بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۳۵ معرفی شدند/ ترکیب نامزدها نشانی از امید یا ناامیدی؟

    سینماپرس: نامزدهای بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. این خبر در حالی اعلام شد که اسامی تعدادی از فیلم های قابل توجه جشنواره در بین نامزدها به چشم نمی خورد.

  • مهدی سجاده چی ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۲۰:۳۲

    نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی/۷

    سجاده چی: جشنواره فیلم فجر هیچ سنخیت مستقیمی با انقلاب اسلامی ندارد/ نباید فراموش کنیم که حیات سینما مرهون انقلاب است

    سینماپرس: مهدی سجاده چی فیلمنامه نویس سینما در رابطه با نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی گفت: چرا جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر اثری از مفاهیم ارزشی انقلابی درون خود ندارد و نه در ساختار و نه در محتوایش توجهی به انقلاب اسلامی و آرمان های پر ارزش آن نمی شود؟

  • شمقدری-مهدویان ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۳

    یادداشت جواد شمقدری بر فیلم «ماجرای نیمروز»:

    مهدویان عزیز تو کار بزرگی کرده ای!

    سینماپرس: جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی در پی تماشای فیلم «ماجرای نیمروز» با انتشار یادداشتی عنوان کرد: امیدوارم ماجرای نیمروز بتواند مدیریت های فرهنگی در سینما وتلویزیون را قانع کند که دیگر وقت آن شده است دستورالعمل نانوشته ای که ورود به این حوزه ها را برای نظام و انقلاب خطرناک دانسته و این ها را خط قرمز کرده بود، به کناری گذاشته شود و بدانند اتفاقا این موضوعات نیاز نسل امروز است و غنای سینما و تلویزیون ما در گروی بازتاب وقایع و اتفاقات آن سالهاست.

  • مهدی ابراهیم زاده ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۷:۵۵

    صدابردار «شماره ۱۷ سهیلا» و «اسرافیل» در گفتگو با ما؛

    ابراهیم زاده: تعجب جوزپه تورناتوره کارگردان مشهور سینمای ایتالیا از صدابرداری در سینمای ایران برایم دلنشین بود

    سینماپرس: مهدی ابراهیم زاده صدابردار سینما که با دو فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» و «اسرافیل» در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در رابطه با شرایط کار خود گفت: من تمام تلاش خود را به کار می برم تا در سخت ترین و دشوارترین شرایط از صدابرداری سر صحنه استفاده کنم و با میکروفون وایرلس و دوبله در استودیو به شدت مخالفم!

  • محمدهادی کریمی ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۳:۳۴

    در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

    کریمی: برای من خوب قصه گفتن مهم است/ «کمدی انسانی» مانیفست ارائه نمی دهد

    سینماپرس: محمدهادی کریمی کارگردان سینما که با «کمدی انسانی» در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در رابطه با این اثر سینمایی گفت: برای من خوب قصه گفتن مهم است و تمام تلاشم را به کار بردم تا در ۱۰۰ دقیقه قصه خوبی را برای مخاطبان روایت کنم.

  • پولاد کیمیایی در نشست خبری فیلم سینمایی «قاتل اهلی» ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۲:۵۶

    در گفتگو با سینماپرس مطرح شد؛

    انتقاد کیمیایی از جیرانی/ پایان «خفه گی» تغییر کرد/ خوشحال نیستم که حاصل فیلم به این شکل شد

    سینماپرس: پولاد کیمیایی گفت: شخصیت من در فیلم «خفگی» بی ریشه بود و حضورم فرقی نداشت، خوشحال نیستم که پایان فیلم تغییر کرد.

  • یک روز بخصوص ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۱:۴۳

    نگاهی به «یک روز به خصوص» فیلمی از همایون اسعدیان

    از بروز تفکر داروینیسم اجتماعی تا فقدان توکل/ نمایشی اغراق شده از شکاف در جامعه پزشکی که آتشی زیر خاکستر را روشن می کند

    سینماپرس: زهرا پیامی/ روابط پنهانی، دست های پشت پرده و کارمندان رشوه خوار؛ چیزهایی است که در بیمارستان پیوندی وجود دارد اما هیچ مدیر و مسئولی از آن مطلع نشده و حق کسانی مانند پیرمرد و نوه بیمارش در این بین به راحتی پایمال می شود. از منظری دیگر ریشه هایی از تفکر داروینیسم اجتماعی در این فیلم بروز می یابد، تفکری که در تقابل آشکار با نگاه اعتقادی اسلام است و شاید همین امر باعث می شود در این فیلم اثری از توکل یافت نشود.

  • ماجرای نیمروز ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۵۱

    نقد شفاهی فیلم های جشنواره فجر؛

    «ماجرای نیمروز» فیلمی بی تکلف، صادقانه و بدون پیش داوری

    سینماپرس: امیرافشار فتوحی منتقد سینما در رابطه با جدیدترین ساخته سینمایی محمدحسین مهدویان گفت: محمد حسین مهدویان که پیش از این کارگردانی فیلم تحسین شده «ایستاده در غبار» را تجربه کرده بود، امسال در دومین تجربه سینمایی خود با نام «ماجرای نیمروز» نشان داد که کار قبلی اش اتفاقی نبوده بلکه خود او پدیده و اتفاقی مهم در سینمای ایران است.

  • فیلم سینمایی خفه گی ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۴۷

    نگاهی به «خفه گی» جیرانی، تریلری در ژانر«نوار»

    اثری تقلیدی که هیچ نسبتی با جامعه ایران و ایرانی ندارد/ فضاهای ناشناخته سیاه و سفید با اسامی آشنا!

    سینماپرس: علی دشتبان/ می توان مدعی شد سینماگر فیلمباز ما با تقلید هوشیارانه از آثار فرانک میلر و رابرت رودریگرز در شهر گناه ۱ و ۲ خواسته تا نسخه ای تقلبی و ایرانیزه از شهر گناه را برای مخاطب کمتر فیلم دیده اش بسازد تا به واسطه این تقلید ریاکارانه مخاطبش را با دنیایی خلاق و عجیب و روابطی سیاه و نامعقول آشنا کند که به نظر می رسد هیچ نسبتی با جامعه ایران و ایرانی ندارد و نباید که داشته باشد.