یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

با مربیگری پرویز شیخ طادی؛

«مدرسه سینمایی روایت» از ۶ آذرماه آغاز به کار می‌کند

مربیگری پرویز شیخ طادی / «مدرسه سینمایی روایت»

سینماپرس: همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، از روز ششم آذرماه «مدرسه سینمایی روایت» آغاز به کار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، این مدرسه با برپایی دوره‌های آموزشی فشرده در زمینه تخصصی کارگردانی با حضور حدود ۲۰ مستندساز از کشورهای منطقه فعالیتش را آغاز می‌کند. این دوره آموزشی با مربیگری پرویز شیخ طادی از کارگردانان سینمای ایران صورت می‌گیرد.

در این خبر آمده است: بخش آموزش جشنواره مقاومت به منظور تربیت و حمایت از استعدادهای جوان فیلمسازی در سطح منطقه و در برخی کشورهای هدف از طریق «مدرسه سینمایی روایت» در طول روزهای برگزاری جشنواره اقدام به آموزش یک هفته‌ای تعدادی از نیروهای علاقمند به سینما و فیلمسازی (منتخب جوانان سینماگر از کشورهای منطقه و جهان اسلام) می‌نماید.

این مدرسه از سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و در هر دوره بین چهل تا پنجاه فیلمساز در این دوره‌ها شرکت داشته‌اند. تاکنون از طریق این مدرسه فیلمسازان زیادی دوره‌های آموزشی و تخصصی را گذرانده‌اند و تعدادی از آنها اقدام به تهیه و ساخت مستندهای از موضوعات منطقه ای داشته‌اند مدرسه‌ای که تاکنون بیش از ۲۷۰ هنرجو و مستندساز از کشورهای مختلف منطقه‌ای از جمله: لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین، افغانستان، و... تربیت کرده است.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۵ تا ۹ آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.