چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

تمجید از حضور موثر فیلم های انقلابی و دفاع مقدس در جشنواره فجر

محمد خزاعی در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی به وقت شام

سینماپرس: محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت طی یادداشتی از حضور قدرتمند فیلمسازان انقلابی و دفاع مقدسی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تمجید کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت طی یادداشتی از حضور قدرتمند فیلمسازان انقلابی و دفاع مقدسی در جشنواره فیلم فجر تمجید کرد.

در یادداشت خزاعی چنین آمده است:

«در حالی که انتظار می رفت در چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد تولیدات چشمگیرتری در حوزه سینمای انقلاب، تاریخ معاصر و روایت دوران دفاع مقدس و مفهوم مقاومت می بودیم متاسفانه، به طرز آشکاری شاهد کم کاری و بی مهری دستگاهه های فرهنگی و استجتماعی و سازمان ها و نهادهای مختلف در زمینه تولید فیلم های انقلابی هیم.

جای سوال است دستگاه ها و سازمان های عریض و طویلی که سالانه بودجه های زیاد را به نام فیلم های انقلابی و دفاع مقدس در قالب تشکل ها، کارگروه ها و شوراهای های گوناگون اخذ می کنند چرا کارنامه آبرومندی را در حساس ترین مقطع تاریخ انقلاب به نمایش نگذاشته اند؟ متولیان و مسئولان این نهادها و سازمان ها نسبت به این بی توجهی، کم کاری و عدم اهتمام باید پاسخ گو باشند. چرا شاهد خروجی ها و فرایندهای قابل دفاعی نیستیم؟

در این میان، تلاش ها و مجاهدت تعدادی از فیلمسازان که با همت و به صورت خودجوش دست به آفرینش فیلم های ارزشمند و ماندگار زدند نمی توان نادیده گرفت. اثاری که به حساس ترین مضامین انقلاب و تاریخ معاصر مانند: جریان منافقین، اسلام هراسی، جریان شناسی ضد فساد اقتصادی و رانت خواری و میراث فخرآمیز دفاع مقدس و مفهوم مقاومت اسلامی پرداخته اند.

خدا را شکر، که فیلم های شما عزیزان تا حدودی کم کاری بسیار دستگاه ها و نهادهای ذیربط را جبران کرد.

وظیفه ام می دانم خداقوت و خسته نباشید بگویم به سینماگران عزیزی چون: سرکارخانم نرگس آبیار ( شبی که ماه کامل شد به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی) و آقایان: محمدحسین مهدویان (ماجرای نیمروز۲- رد خون به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی)، مهدی جعفری (۲۳ نفر به تهیه کنندگی مجتبی فراورده)، رضا زهتابچیان (دیدن این فیلم جرم است به تهیه کنندگی محمدرضا شفا)، هادی حاتمند (مدیترانه به تهیه کنندگی رشید حاتمند)، سلما بابائی و ونداد دوشن (وکیل مدافع به تهیه کنندگی محسن علی اکبری) و ... که در نقطه عطف چهل سالگی تاریخ انقلاب اسلامی و در جشن سینمای انقلاب آبروداری کردند و با خلق فیلم های تاثیرگذار و پرمایه گوشه هایی از ظرفیت و انرژی سینمای انقلاب را به رخ کشیدند.»

نظرات

  • عبدالله ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۸:۵۷
    0 0
    دبیرجشنواره مقاومت فرار رو به جلو می کند. ایشان بگویند چرا در جشنواره مقاومت خودشان فیلمی جدید درباره انقلاب و دفاع مقدس نداشتند. چرا فیلمی درباره مظلومیت صهیونیست نمایش دادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.