یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۳

روزبهانی: در دولت آقای روحانی نه تنها به سینما اهمیت داده نشد بلکه به آن با چشم یک بچه سرراهی نگاه کردند/ اهالی سینما به کسب و کارهای خیابانی روی آورده اند!

محسن روزبهانی

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه میدانی پیشکسوت در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: در دولت آقای روحانی نه تنها به سینما اهمیت داده نشد بلکه به آن با چشم یک بچه سرراهی نگاه کردند؛ این وضعیت کلی سینما طی این سال های اخیر است و متأسفانه هیچ تدبیری برای بهبود اوضاع وجود نداشته و ندارد و از این رو ما هیچ امیدی به بهبود اوضاع سینما در این روزهای کرونایی هم نداریم و نمی دانیم سرنوشت و آینده سینما و اهالی بیکار و خانه نشین شده سینما به کجا ختم خواهد شد!

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «یتیم خانه ایران» و «سرو زیر آب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بدیهی است که وظیفه مسئولان و متولیان سینما کمک به وضعیت معیشتی و رفاهی سینماگران است اما خوب متأسفانه این وظیفه ابتدایی هرگز به درستی انجام نشده و نمی شود!

وی ادامه داد: بنده شخصاً الآن بیش از ۶ ماه است بیکار و خانه نشین هستم؛ کدامیک از این مسئولان سینمایی یک بار تماس گرفته اند و حال بنده نوعی را پرسیده اند تا ببینند زندگی ام چگونه تأمین می شود؟ من بسیار متأسفم که سینما و اهالی سینما اینطور برای مدیران بی اهمیت شده اند.

روزبهانی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا کم کاری و بیکاری در سینما بیداد می کرد و حالا با گسترش این ویروس منحوس درد مضاعفی به اهالی سینما تحمیل شده است اظهار داشت: باعث شرمساری است که اهالی سینما به کسب و کارهای خیابانی روی آورده اند؛ این اتفاقات از سر ناچاری و استیصال است! بنده شخصاً چند وقت پیش شاهد بودم که یکی از اهالی سینما برای امرار معاش کنار خیابان آواز می خواند! چرا کسی به فکر هنرمندان نیست؟ همه که نمی توانند بروند و کنار خیابان سیگار فروشی کنند!

این سینماگر خاطرنشان کرد: مسئولان دولت تدبیری برای برون رفت سینما از بحران فعلی ندارند و این در حالی است که بدنه سینمای کشور روز به روز بیشتر در بحران می افتد و دست و پا می زند! متأسفانه برخی مردم هم فکر می کنند چون چند بازیگر دستمزد بالا گرفته اند و درآمدهای آنچنانی دارند همه اهالی سینما زندگی شان مرفه و لاکچری است در صورتی که این گونه نیست و اغلب اهالی سینما با فقر و بیکاری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.

وی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: شغلی که خود بنده در سینما دارم به گونه ای است که در کشورهای غربی دستمزد بسیار بالایی حتی بالاتر از هنرپیشه ها دارد چرا که ما با جان مان بازی می کنیم اما خوب متأسفانه در سینمای ایران همواره از بچه هایی که حرفه ای به جز بازیگری داشتند سوءاستفاده شده و تهیه کنندگان به نحوی آن ها را مجبور کرده اند که پایین تر از دیگران دستمزد بگیرند و این اتفاق بسیار تلخ و ناگوار است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.