دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۹

رفیعی جم: مسئولان، سینما و سینماگران را در بحران کرونا به حال خود رها کرده اند/ خانه سینما نهادی دکوری است و هیچ کاری برای اهالی سینما انجام نمی دهد!

اصغر رفیعی جم

سینماپرس: اصغر رفیعی جم مدیر فیلمبرداری و تهیه کننده پیشکسوت سینما در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: مسئولان، سینما و سینماگران را در بحران کرونا به حال خود رها کرده اند؛ ما دیگر خسته شدیم از بس مطالبات خود را مطرح کرده ایم اما هیچ پاسخ و واکنشی از سوی مدیران و مسئولان ندیده ایم؛ همه آن ها نسبت به ما بی توجه هستند!

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «یتیم خانه ایران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها سینمای ایران در وضعیت اسفباری به سر می برد؛ ما با معضلات بسیار بزرگ و عدیده ای در سینمای کشور روبرو هستیم که برطرف شدن این مسائل و مشکلات نیازمند حضور مدیرانی متعهد و مدبر است تا با دغدغه مندی گامی جهت بهبود اوضاع سینما و به سامان کردن زندگی سینماگران بردارند.

وی ادامه داد: این روزها دیگر حتی تولید فیلم در سینمای ایران امنیت ندارد! تهیه کنندگان و سرمایه گذاران امنیت ندارند. همین چند وقت قبل بنده شاهد بودم فیلمی که به تازگی اکران شده بود بلافاصله از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پخش شد. این ها برای سینما و تهیه کنندگان مصیبت است. معلوم است تا زمانی که وضعیت این چنین باشد هیچ تهیه کننده و سرمایه گذاری حاضر به تولید فیلم نمی شود. سرمایه در سینمای ما به هیچ عنوان اهمیت ندارد و ما روزگار تلخی را سپری می کنیم.

این سینماگر با اشاره به بحران کرونا، با ارائه راهکاری اظهار داشت: در این روزهای کرونایی که بیکاری و خانه نشینی اهالی سینما بیش از پیش شده دولت باید بخشی از بودجه ای که در اختیار دارد را صرف تولید فیلم کند تا از این رهگذر حداقل عده ای از بیکاران سینما سرکار بروند و زندگی شان تأمین شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «غیرمنتظره» و «خانه عنکبوت» در پاسخ به این سوأل که به نظر شما وظیفه نهادی مانند خانه سینما که عنوان جامعه اصناف سینمای ایران را با خود یدک می کشد در این روزهای کرونایی در قبال اهالی سینما چیست تصریح کرد: خانه سینما نهادی دکوری است و هیچ کاری برای اهالی سینما انجام نمی دهد! خانه سینما اصلاً هیچ قدرت اجرایی ندارد و هیچ وقت نه کاری انجام داده و نه کاری انجام خواهد داد!

رفیعی جم در خاتمه این گفتگو با انتقاد از اوضاع آشفته حوزه فرهنگی و هنری کشور تأکید کرد: متأسفانه کار فرهنگی در کشور ما هیچ در و پیکری ندارد؛ مسئولان ما تدبیر ندارند. درهای سینما به روی افراد مبتدی باز است و همه با هر لطایف الحیلی که شده وارد سینما می شوند و جای حرفه ای ها را تنگ می کنند. فقدان قانون کپی رایت در کشور ما آسیب جدی به تولیدات سینمایی زده و همه این اتفاقات دست در دست هم داده تا این روزها حال اهالی سینما اصلاً خوب نباشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.