شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۷

بهمنی: کرونا مهلک ترین ضربه را به سینما و تمامی عرصه های فرهنگی و هنری وارد آورد/ مدیران از تولید فیلم های فرهنگی و متعهد حمایت کنند

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: فاجعه کرونا طی ماه های اخیر اتفاقات عجیبی را در کل دنیا رقم زده است و نمی توانیم تأثیر کرونا در عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... را کتمان کنیم اما متأسفانه کرونا مهلک ترین و بیشترین ضربه را به سینما و تمامی عرصه های فرهنگی و هنری وارد آورد که این امر نیاز به تدبیر و درایت مدیران سینمایی برای برون رفت از فاجعه پیش آمده دارد، نکته ای که متأسفانه تا امروز شاهد آن نبودیم!

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «گام های شیدایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مهمترین عللی که می گوییم کرونا ضربات مهلکی را به سینما وارد آورد این است که در سینما سرمایه گذاری به شکل بسیار سنگینی شکل می گیرد و یک فیلم بعد از تولید باید اکران شود تا بتواند سرمایه اولیه و سود خود را به تهیه کننده بازگرداند اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها و جشنواره ها این امر به خودی خود تحت تأثیر قرار گرفت و چند ماهی است که فیلم های تولید شده با سرمایه های هنگفت روی دست تهیه کنندگان مانده اند.

وی سپس با بیان اینکه نیاز بود مدیران سازمان سینمایی بخش با عنوان «بخش بحران» راه اندازی کنند تا به وضعیت آشفته سینماگران رسیدگی نمایند اظهار داشت: پیش از این ما چنین بخش هایی را داشتیم که اگر اتفاقات مشابهی رخ می داد با بودجه بخش بحران آن اتفاق ترمیم می شد.

بهمنی خاطرنشان کرد: اهالی سینما برای تأمین معاش روزانه و گذران زندگی شان نیازمند کار و تولید هستند و حالا که کرونا باعث تعطیلی کارها شده مدیران سازمان سینمایی باید نقش سازنده ای ایفا کنند و بحران موجود در زندگی اهالی سینما را التیام بخشند.

این سینماگر با بیان اینکه تعطیلی جشنواره های ریز و درشت سینمایی در دوران کرونا و اختصاص بودجه آن ها به سینماگران می تواند بخشی از مشکلات زندگی آن ها را جبران نماید متذکر شد: سازمان سینمایی موظف است بودجه ای که در اختیار دارد را بر اساس شرایط بحرانی روز، به جا و به موقع به اهالی سینما پرداخت کند.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر حالا که مردم در این بحران کرونا نمی توانند به سالن سینما بروند بهترین موقعیت فراهم شده تا مدیران برخلاف سال های قبل که از تولید فیلم های بازاری و مبتذل حمایت می کردند این بار از تولید فیلم های فرهنگی و متعهد حمایت کنند. شاید بحران کرونا موقعیتی ناخواسته باشد برای آنکه به فرهنگ و سینمای کشور کمک شود. شاید با تدبیر و هوشمندی بتوان از این بحران بهره برداری مناسبی کرد تا زین پس فاتحه فیلم های گیشه ای که هیچ نگاهی به فرهنگ ندارند برای همیشه خوانده شود و به سینمای فرهنگی که به شدت مظلوم است پرداخته شود.

بهمنی در خاتمه اظهاراتش افزود: این وظیفه دولت و ارشاد هست که کمک کنند تا شکل مناسبی از سینما ارائه شود و عموم افراد جامعه بتوانند از یک سینمای پاک و سالم و شریف و نجیب و اصیل بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.