دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۸

عبدی نسب: سینماگران رسماً به حال خود رها شده اند/ چرا دولت هیچ تدبیری برای رفع بحران معیشتی مردم اندیشه نمی کند؟

عبدالله عبدی نسب

سینماپرس: عبدالله عبدی نسب عکاس و فیلمبردار سینما در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: حرفی که بنده می زنم حرف دل اهالی سینما است؛ حال ما خوب نیست و گذران روزگار برایمان بسیار دشوار شده، من متأسفم که باید بگویم در شرایط امروز سینما یا باید دزدی کنیم یا از گرسنگی بمیریم چرا که هیچ کس به فکر سینماگران و بحران به وجود آمده در زندگی آن ها نیست!

مدیرفیلمبرداری فیلم های سینمایی «شهر فرشتگان» و «همان روز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زمانی که کرونا نبود بحث گرفتن دستمزد و پرداخت حق و حقوق اهالی سینما و... سخت بود حالا که دیگر همه چیز قطع شده و سینماگران رسماً به حال خود رها شده اند.  

وی یادآور شد: هنوز حساب های پروژه های ۲-۳ سال قبل ما تسویه نشده و این روزها هم کار بسیار کم است و اگر پروژه ای در این شرایط حساس و بحرانی تولید می شود تنها برای عده ای افراد خاص امکان کار فراهم است. جالب اینجا است که چندی نفری از اهالی سینما اخیراً به بنده اطلاع دادند که متأسفانه تهیه کنندگان پول نمی دهند، حتی پیش قسط هم نمی دهند و معلوم نیست با این شرایط بحرانی وضعیت زندگی سینماگران به کجا خواهد رسید!

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما اهالی سینما هیچ چیزی نداریم، نه بیمه بیکاری داریم، نه امنیت شغلی داریم و نه هیچ یک از مدیران و متولیان سینما به فکر و یادمان هستند؛ زندگی بچه های سینما از زمان شیوع و گسترش ویروس کرونا رسماً تعطیل شده و بسیاری افراد در شرایط بغرنجی روزگار می گذرانند. این در حالی است که کارمندان صدا و سیما، وزارت ارشاد و ارگان های دیگر پول شان را می گیرند اما بچه های سینما دست شان به جایی بند نیست!

عبدی نسب با طرح این پرسش که ما باید برای امرار معاش و تأمین هزینه های زندگی خودمان، همسران و فرزندان چه کنیم اظهار داشت: آقایان مدیر و مسئول باید بدانند که ما دنبال زندگی لاکچری نیستیم اما حداقل یک زندگی بخور و نمیر می خواهیم و این وظیفه متولیان فرهنگی و سینمایی است که حداقل ها را برای ما تأمین کنند.

عکاس فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» در بخش دیگری از اظهاراتش متذکر شد: چرا دولت هیچ تدبیری برای رفع بحران معیشتی مردم اندیشه نمی کند؟ متأسفانه مدت ها است کشور از نظر اقتصادی فلج شده و این وضعیت تنها محدود به سینما نیست. مستأجران و کارمندان بخش های نیمه دولتی و خصوصی بیچاره شدند. دولت حداقل کاری که می تواند انجام دهد این است که مالیات و آب و برق و گاز و اینترنت و... را ارزان یا رایگان کند. آقایان شما موظف هستید به مردم برسید. تدبیری برای زندگی ما داشته باشید!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.