سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۱

رویین تن: تشکیل ستاد کرونا در حوزه فرهنگ و هنر ضروری است/ برخی مسئولان اعصاب مردم را خرد می کنند!

علی رویین تن

سینماپرس: علی رویین تن تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: همانطور که ستاد کرونا در کشور شکل گرفته، تشکیل ستاد کرونا در حوزه فرهنگ و هنر ضروری است و باید دستگاه ها و نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، خانه سینما و... دست در دست هم داده و با تدبیر و تعقل، وضعیت بغرنج سینما و زندگی هنرمندان را از بحران خارج کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «زمهریر» و «دل شکسته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسأله کرونا، مقوله ای جهانی است که همه مردم را در سراسر دنیا به دردسر انداخته و از آنجا که وضعیت گسترش این بیماری قابل پیش بینی نبوده و نیست، همچنان بعد از گذشت ماه ها یک نوع سردرگمی و بلاتکلیفی در میان مردم دنیا به چشم می خورد.

وی ادامه داد: متأسفانه اوضاع در کشور ما بسیار بدتر از دیگر کشورهای دنیا است چرا که ما از یک طرفه با مسأله کرونا در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم و از سوی دیگر با هجمه ناجوانمردانه کثیف آمریکا نسبت به کشورمان روبرو شده ایم که به نوعی قوز بالاقوز شده است و وضعیت اقتصادی کشور را با بحران جدی مواجه ساخته؛ بی تردید مسأله تحریم خود به تنهایی کافی است تا یک کشور را از پا دربیاورد و وقتی پدیده ای مانند کرونا به آن افزون می شود اوضاع بدتر از بد خواهد شد.

رویین تن در همین راستا افزود: به همین علت است که تمامی مردم کشور ما از روشنفکر گرفته تا حزب الهی و... از آمریکا و صهیونیست ها متنفرند و کارهای نادرست آن ها در مقابل کشورمان را محکوم می کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: حالا با این شرایط ما باید خود را جای مسئولان قرار دهیم و ببینیم با این هجمه سنگین وظیفه دولت چیست و چه کاری می تواند برای برون رفت از این شرایط بحرانی انجام دهد؟ ما اگر مسأله سوبسید را مطرح کنیم باید ببینیم این سوبسید تا چه زمانی باید توسط دولت داده شود و اینکه آیا دولت با توجه به تحریم ها توان دادن سوبسید به مدت نامحدود را دارد؟

وی ادامه داد: به همین علت نظر بنده بر این است که باید خود اهالی سینما دست در دست هم بدهند و از یکدیگر حمایت کنند؛ ما در حال حاضر نیازمند یک برنامه ریزی هستیم که بتوانیم سینما را در فضای مجازی تقویت کنیم؛ در حال حاضر باید سینمای آنلاین حمایت شود تا اهالی سینما بتوانند بدون آسیب از کرونا به فعالیت های شان ادامه دهند.

رویین تن متذکر شد: آنچه بسیار حائز اهمیت است اینکه تورم فزاینده و فقر این روزها همه مردم را اذیت می کند! ما هنرمندان هم بخشی از مردم هستیم و نباید هرگز خود را از مردم جدا بدانیم؛ هنرمندان هم امروزه به اندازه مردم فقیر هستند. اینکه چند سینماگر سرشناس و مطرح که درآمد بالایی دارند را به کلیت اهالی سینمای کشور تعمیم دهیم کار درستی نیست. امروزه هنرمندان هم از مشکلات شدید اقتصادی در رنجند، اجاره خانه های سرسام آور و گرانی به همه فشار وارد کرده و بی شک تنها با اتحاد، وفاق و همدلی می توان از این بحران به سلامت عبور کرد.

این فیلمساز در خاتمه اظهاراتش افزود: در حال حاضر مردم دنبال امنیت و آرامش هستند اما برخی مسئولان اعصاب مردم را خرد می کنند! این مردم آرامش می خواهند و من امیدوارم فضلا و خردمندان دور هم جمع شوند و سعی کنند تا به نحو مطلوب زندگی مردم را بهبود بخشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.